Synergia platform handlu w sieci

aktualizacja: 21-04-2017, 17:06

Komentarz Partnera rankingu e-Gazele Biznesu 2015

Komentarz

BARTOSZ CIOŁKOWSKI

Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe

 

Dynamiczny rozwój internetu w ostatnich latach wprowadził do naszego słownika nowe pojęcia: ekonomia dzielenia się, internet rzeczy, technologie ubieralne i tym podobne. Coraz więcej przedmiotów w naszym otoczeniu jest połączonych z siecią i między sobą. Wraz z kolejnymi innowacjami w tych dziedzinach rozwijają się metody prowadzenia handlu w sieci, a w najbliższych kilku latach doświadczenia klientów z e-commerce ulegną dalszym, gruntownym przemianom.

Już dzisiaj polska branża e-commerce musi zauważyć, że Polacy odchodzą od biurek i leżących na nich komputerów stacjonarnych oraz laptopów. Zgodnie z raportem „Polska Jest Mobi” wskaźnik penetracji smart fonów w Polsce wynosi 58 proc., co daje blisko 19 mln urządzeń. O naszym coraz większym przywiązaniu do przenośnych urządzeń niech świadczy fakt, że spędzamy z nimi średnio 2,5 godziny każdego dnia: na wysyłaniu maili, oglądaniu filmów, robieniu zdjęć... To ponad 200 minut, podczas których potencjalny klient może skorzystać z aplikacji mobilnej sklepu lub wejść na stronę internetową. Żaden przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na zaniedbanie tej szansy na sprzedaż.

Współcześni przedsiębiorcy internetowi stoją przed wieloma wyzwaniami wynikającymi z ciągle zmieniającego się krajobrazu technologii i możliwości, jakie ona niesie. Jednym z najważniejszych zagrożeń dla całego sektora jest tzw. zjawisko porzuconego koszyka. Zgodnie z badaniami Baymard Institute, aż 68 proc. transakcji w e-sklepach nie jest finalizowanych. Innymi słowy, prawie 7 na 10 klientów rezygnuje z zakupu. Firma Gemius w swoim raporcie „E-commerce w Polsce 2014” zauważa, że aż 36 proc. klientów sklepów internetowych uważa szybkie płatności internetowe za najwygodniejszy sposób finalizowania transakcji. Wybór nowoczesnych rozwiązań do płatności internetowych może zniwelować efekt porzuconego koszyka, a w konsekwencji wpłynąć na rozwój całego sektora.

Spośród dostępnych rozwiązań to klienci wybiorą to, które najlepiej odpowie na ich naturalne oczekiwania — uniwersalne, intuicyjne i dające największą prostotę oraz bezpieczeństwo, niezależnie od urządzenia. Polscy przedsiębiorcy działający w sieci dostrzegają tę zasadę, coraz częściej oferując nowoczesne formy płatności w swoich sklepach, które jednocześnie dają im szansę na rozwój, również na rynkach zagranicznych. MasterCard adresuje te potrzeby, udostępniając rozwiązania płatnicze, takie jak MasterPass, wspierające dalszy dynamiczny wzrost polskiego sektora e-commerce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / Synergia platform handlu w sieci