W 2010 r. Jelle van der Zwet wybrał się podczas mistrzostw świata w piłce nożnej do Chin. Miał wówczas ze sobą pomarańczowy garnitur i w krawat w tym samym kolorze. Całkowity koszt stroju to 20 GBP. To niewielka cena w porównaniu do sensacji jaką wywoływał gdziekolwiek się zjawiał, zarówno w Chinach jak i po powrocie do Londynu, gdzie oglądał mecze holenderskiej drużyny w lokalnych pubach.
Te doświadczenia sprawiły, że wraz z dwójka przyjaciół z Amsterdamu, grafikiem i doradcą finansowym, zdecydowali się na kupno w Chinach 2 000 pomarańczowych garniturów, które sprowadzili do Holandii specjalnie na Euro 2012.
Kampania w mediach społecznościowych sprawiła, że garnitury sprzedały się w ciągu 10 dni. Tak narodziła się marka Mental Suits.
Po sześciu miesiącach firma ma swojej ofercie m.in. garnitur zainspirowany flaga brytyjską nazwany „Mr Jack”, garnitur świąteczny „The Rudolph”, a także w cętki jaguara „The Jag”
Pierwotna inwestycja 40 000 GBP przełożyła się na przychody rzędu 250 000 GBP. Firma ma swoje siedziby w Wielkiej Brytanii i Holandii, ale zamówienia spływają nawet z tak odległych zakątków świata jak Japonia, czy Stany Zjednoczone.




