Szansa na kontrakty z KGHM

ES
opublikowano: 18-11-2008, 00:00

Miedziowa grupa otwiera się na nowych dostawców. Rusza z planem centralizacji zakupów i usług.

Miedziowa grupa otwiera się na nowych dostawców. Rusza z planem centralizacji zakupów i usług.

Zarząd KGHM przegrał ze związkami spór o konsolidację kopalni, która miała przynieść wielkie oszczędności. Pod groźbą strajku odstąpiono od stworzenia jednej organizacji górniczej, ale nie z zapowiedzianej optymalizacji kosztów. Rada nadzorcza Polskiej Miedzi poznała już plan zarządu dotyczący centralizacji zakupów.

Zamówieniami i transakcjami dla całej grupy będzie zajmować się jeden wydział. Dziś każdy z oddziałów Polskiej Miedzi ma setki kontrahentów, u których dokonuje zakupów: poczynając od zamówień na kalendarze, przez ubrania robocze i narzędzia, aż skończywszy na specjalistycznych maszynach górniczych.

— Do tej pory każda z kopalni dokonywała zakupów sama. Zdarzało się, że ten sam towar poszczególne oddziały kupowały z 20-procentowymi różnicami w cenie. Teraz już takich paradoksalnych sytuacji nie będzie. Plan jest prosty: kupujemy więcej i taniej. Według naszych szacunków firma w przyszłym roku zaoszczędzi na tym około 200 mln zł — mówi Przemysław Ziółek z biura prasowego KGHM.

Giełdowa firma upraszcza procedury, co da szansę przedsiębiorcom na złapanie intratnych kontraktów. Spółka uruchamia platformę, aby podmioty zainteresowane współpracą z koncernem miały lepszy dostęp do informacji o przetargach i zamówieniach. Od stycznia prezes powoła dyrektora Centralnego Biura Zakupów, który będzie nadzorował nową działalność KGHM.

Według zarządu, plan centralizacji otworzy rynek zakupów w KGHM dla nowych firm. O ile oczywiście będą w stanie przebić obecnych dostawców warunkami umów.

KGHM uruchomił już Centralny Rejestr Przedsiębiorców. To narzędzie, dzięki któremu zainteresowane dostawami firmy mogą się rejestrować w elektronicznej bazie danych. Przedsiębiorcy, którzy w niej się znajdą, w przyszłości będą zapraszani do udziału w przetargach. Aplikacja Centralnego Rejestru Przedsiębiorstw wraz formularzem samorejestracji dostawców KGHM, jest dostępna pod adresami: https://crp. kghm. pl (dla formularza w języku polskim) oraz https://crp. kghm. pl/crpen (dla formularza w języku angielskim).

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ES

Polecane