Czytasz dzięki

Szansa na tańsze komputery - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-08-2005, 08:00

Na polski rynek wchodzi  trzeci na świecie producent komputerów PC - chińska spółka Lenovo. Na wtorek zapowiedziano ogłoszenie jej strategii dla naszego rynku. Efektem może być stopniowa obniżka cen komputerów - zapowiada "Rzeczpospolita".

Na polski rynek wchodzi  trzeci na świecie producent komputerów PC - chińska spółka Lenovo. Na wtorek zapowiedziano ogłoszenie jej strategii dla naszego rynku. Efektem może być stopniowa obniżka cen komputerów - zapowiada "Rzeczpospolita".

Lenovo to firma, która po rezygnacji przez IBM w grudniu ubr. z produkcji "pecetów" przejęła od Amerykanów technologie i infrastrukturę i dzięki temu niemal z dnia na dzień wdarła się do czołowej trójki producentów komputerów na świecie. Po sukcesach na głównych globalnych rynkach, teraz wchodzi na lokalne, w tym i polski.

Już pierwsze miesiące działalności firmy na światowych rynkach pokazały, że to co dla IBM było nieopłacalne, chińskiej spółce przynosi zyski. Wprawdzie nie wszędzie sprzedaż idzie dobrze, gdyż wielkie korporacje amerykańskie z rezerwą podchodzą do chińskiego produktu, ale na wielu rynkach Lenovo miała wręcz trudności z zaspokojeniem popytu.

W Polsce Lenovo będzie konkurentem nie tylko Della i Hewletta-Packarda, ale także rodzimych firm montujących komputery, m.in. NTT i Optimusa. "Rzeczpospolita" podejrzewa, że w pierwszym okresie swej działalności w Polsce Lenovo skoncentruje się na rynku komputerów dla firm, instytucji, szkół. Na te urządzenia rocznie wydaje się u nas ok. 7 mld zł jest więc o co powalczyć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane