Ostatnia przed wakacjami konferencja zorganizowana przez firmę Eurobuild była poświęcona rynkowi nieruchomości w Szczecinie. Dzięki niej miasto mogło zaprezentować swoje możliwości inwestycyjne.
Władze Szczecina są bardzo aktywnie zaangażowane w promocję miasta. Niedawno utworzyły nowy wydział, którego zadaniem jest prowadzenie działań marketingowych w celu tworzenia pozytywnego wizerunku miasta. Ma to zapewnić jeszcze lepsze efekty promocyjne.
Dodatkowym atutem Szczecina jest uchwalenie przez władze miasta „Strategii Rozwoju”.
— Zdecydowaliśmy się zainwestować w promocję, ponieważ uważamy, że od dobrej współpracy z przedsiębiorcą zależy sukces inwestycji. Firma, która napotyka bariery biurokratyczne w danym mieście, odejdzie do konkurencji. Wybierze region, którego samorząd proponuje dobre warunki współpracy. Aby zapobiec takiej sytuacji, stworzyliśmy ścieżkę obsługi inwestora. Jej celem jest zapoznanie inwestora z możliwościami zrealizowania zaplanowanej inwestycji w Szczecinie — wyjaśnia Elżbieta Malanowska, wiceprezydent miasta Szczecina.
Jednym z podstawowych zadań realizowanych w ramach działań promocyjnych jest przygotowanie atrakcyjnych ofert inwestycyjnych. W tym roku miasto zmieniło koncepcję ich przygotowywania. Do tej pory ograniczała się ona do wskazania potencjalnemu inwestorowi terenu, wraz z kierunkiem inwestowania, w podziale na budownictwo mieszkaniowe, rekreacyjne, komercyjne i przemysłowe. Jak zaznacza Elżbieta Malanowska, obecnie zainteresowanemu podmiotowi przedstawiana jest atrakcyjność lokalizacyjna i funkcjonalna działki oraz możliwości jej zagospodarowania.
— Na razie opracowane zostały trzy projekty oferty miejskiej: kompleks sportowo-rekreacyjny z halą widowiskowo-sportową przy ul. Szafera-Wojska Polskiego, kompleks rekreacyjno-rozrywkowy Dziewoklicz oraz Szybki Tramwaj, który połączy lewy i prawy brzeg Szczecina — dodaje Elżbieta Malanowska.
Efektem dotychczasowych działań promocyjnych miasta jest nawiązanie współpracy z kilkoma liczącymi się na rynku inwestorami. Jak informuje Elżbieta Malanowska, miasto podpisało listy intencyjne z trzema firmami. Pierwszą z nich jest ECE Projektmanagement Polska, która podejmie się budowy kompleksu handlowo-usługowego, drugą Toman Investments B. V. z Holandii, która zrealizuje Centrum Kongresowo-Finansowe, natomiast trzecią firma A. Kępiński & Associates z Toronto. Wybuduje ona kompleks turystyczno-rozrywkowy na terenie Szczecina.
— W trakcie uzgodnień z inwestorem znajduje się projekt następnego listu intencyjnego, którego przedmiotem jest budowa centrum wodnego — twierdzi Elżbieta Malanowska.
Poza kolejnymi umowami na realizację projektów, atrakcyjność miasta potwierdzają wyniki czerwcowego rankingu gmin, zorganizowanego przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej i Konferencji Inwestorów, w którym Szczecin zajął czwarte miejsce.
— Uważamy to za duże osiągnięcie, zwłaszcza że w rankingu wzięło udział 2 tys. gmin. Wyprzedziliśmy takie metropolie jak Warszawa czy Katowice. Być może dodatkowo zachęci to inwestorów do lokalizowania w Szczecinie swoich projektów — zaznacza Elżbieta Malanowska.