Szef ceni umiejętność współpracy

11-10-2018, 22:00

W Polsce najważniejszą kompetencją miękką jest zdolność pracownika do kooperacji. Globalnie — komunikacja.

Co drugi polski pracodawca za najbardziej wartościową cechę pracownika uważa umiejętność współpracy — wynika z badań przeprowadzonych przez ManpowerGroup. Na podium najczęściej wskazywanych przez szefów kompetencji miękkich znalazły się również dobra organizacja czasu pracy (49 proc.) i umiejętność komunikacji (44 proc.). Dla porównania, w ujęciu globalnym dla pracodawców najważniejsza jest łatwość w porozumiewaniu się (57 proc.), umiejętność współpracy (55 proc.) i rozwiązywania problemów (53 proc.).

— Jednym z kluczowych czynników warunkujących zapotrzebowanie na wskazane kompetencje miękkie jest dynamicznie postępująca automatyzacja procesów oraz przetwarzanie i wymiana danych na dużą skalę. Zatrudnieni coraz częściej pracują w zespołach, które są pod wieloma względami zróżnicowane. Umiejętności sprawnej komunikacji i współpracy stają się zatem kluczowe, by pracownicy efektywniej realizowali procesy i osiągali cele — komentuje Agnieszka Krzemień, ekspert ds. zmiany kariery z ManpowerGroup.

Umiejętność współpracy jest najbardziej doceniana przez pracodawców z Polski północnej (60 proc.). Najmniejsze uznanie znajduje natomiast w regionie centralnym (41 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Szef ceni umiejętność współpracy