Szkockie podchody w Łodzi

opublikowano: 26-02-2013, 00:00

Worldmark, producent etykiet, zarejestrował w Polsce spółkę. Nic dziwnego, że chce tu działać — uważają eksperci.

Worldmark, szkocka firma produkująca etykiety, utworzyła polską spółkę. Zarejestrowała ją w kompleksie produkcyjno-magazynowym Segro w Łodzi. Biuro prasowe Worldmark nie odpowiedziało na pytania „PB” dotyczące projektu.

— Worldmark negocjuje z Segro kwestię wynajmu powierzchni, nie ma jeszcze ostatecznej decyzji — twierdzi źródło „PB”. Firma Segro nie potwierdza tej informacji. W kompleksie przy ul. Rokicińskiej do wynajęcia są hale o powierzchni 4,5 tys. mkw., 8,5 tys. mkw. i 5,1 tys. mkw. Firma na pewno znalazłaby coś dla siebie. We wrześniu ubiegłego roku Worldmark otworzył w Chinach fabrykę o powierzchni 3 tys. mkw., w której ma pracować docelowo 250 osób. W zakładzie jedna trzecia powierzchni to tzw. cleanroomy, czyli sale o kontrolowanym zanieczyszczeniu, przeznaczone do pracy nad produktami do smartfonów, tabletów czy laptopów. Ekspertów nie dziwi pojawienie się Worldmarka w Polsce, bo nasz kraj jest w pierwszej piątce największych producentów opakowań.

— Wartość tego rynku to 25 mld zł. Jesteśmy też nieźli w produkcji etykiet, nasza oferta jest konkurencyjna. Producenci obu towarów są coraz ściślej powiązani,bo nowoczesne etykiety muszą być nanoszone już w momencie produkcji opakowania — komentuje Wacław Wasiak z Polskiej Izby Opakowań.

Inny polski trop to Flextronics. W ubiegłym roku ten producent układów drukowanych i jeden z klientów Worldmarka przyznał mu nagrodę dla najlepszego dostawcy w Azji. Niewykluczone, że firmy współpracują też w Polsce, gdzie Flextronics ma zakład w Tczewie i regionalną bazę logistyczną w Łodzi. Worldmark to firma działająca od 33 lat i obecna w 15 krajach. Ma 44 biura, 12 fabryk, 6 centrów projektowych i 1700 pracowników, a jego siedzibą jest Glasgow. W Europie ma zakłady w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy