T-Mobile uruchomi serwis z grami

Coraz częściej Polska jest pierwszym krajem, w którym gigant wprowadza innowacyjne produkty.

Deutsche Telekom (DT) wprowadza usługę GameTanium, serwis subskrypcyjny oferujący 150 gier, bez limitu czasowego ich użytkowania. Klienci polskiego T-Mobile będą mogli korzystać z niej już wiosną. Będziemy pierwszym krajem, w którym pojawi się usługa oparta na rozwiązaniach izraelskiej firmy Exent. Obok szerokiego portfolio gier, takich jak „Fruit Ninja”, „Collapse!” czy „Plants vs Zombies”, operator chce zachęcić klientów oferując im na początek darmowy dostęp do serwisu.

— Jesteśmy dumni, że grupa Deutsche Telekom zdecydowała się zaimplementować naszą rewolucyjną wizję opierającą się na subskrypcji gier — mówi Zvi Levgoren, prezes Exent. Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile, zapowiadał w ubiegłym roku, że Polska będzie coraz częściej na czele innowacyjnych produktów w ramach T-Mobile. Jego słowa bardzo szybko wchodzą w życie.

— Uruchomienie produktów w Polsce jest dużo szybsze i łatwiejsze niż na przykład w Niemczech — mówi Thomas Kiessling z niemieckiego T-Mobile.

W niedzielę koncern poinformował, że Polska będzie pierwszym krajem europejskim i jednym z pierwszych na świecie, w którym pojawi się w sprzedaży smartfon Alcatela z systemem operacyjnym Mozilla. Latem polscy użytkownicy będą mogli kupić w sieci T-Mobile innowacyjny smartfon, który opiera się na otwartym systemie aplikacji i ma rzucić rękawicę takim gigantom jak Google czy Apple z ich Androidem i iOS. — Polski rynek jest dobrze spozycjonowany do korzystania z Alcatela Firefoxa, który będzie kosztowal mniej niż 100 EUR. Przeciętne zarobki są niższe niż w innych krajach, więc konsumenci wybierają tańsze produkty z mniejszymi możliwościami — mówi Thomas Kiessling.

Polska jest też pierwszym krajem, w którym T-Mobile wprowadził komercyjnie płatności mobilne NFC. Polskie doświadczenia z uruchomionej w ubiegłymroku usługi posłużą do uruchomienia jej w pięciu krajach w tym roku. Również w Polsce, w Krakowie, operator chce uruchomić centrum innowacji, drugą tego typu inicjatywę w Europie. Pro-jekt ruszy w kwietniu, ma pozyskiwać do współpracy firmy z Europy Środkowej i Wschodniej. Pierwszy tego typu ośrodek został zlokalizowany w Berlinie i dwa pierwsze rozwiązania w nim stworzone pojawiają się już na rynku.

— Wybraliśmy Polskę, bo jesteście krajem ludzi przedsiębiorczych — mówi Thomas Kiessling.

T-Mobile będzie szukał w Krakowie rozwiązań z zakresu aplikacji konsumenckich czy usług w chmurze. Na uruchomienie start-upu DT przeznacza przeciętnie 30 tys. EUR. Mocno stawia na innowacyjność, rozwijaną zarówno przez współpracę z partnerami, takimi jak IBM czy Exent, czy poprzez przekazanie większej odpowiedzialności narodowym operatorom (w przeciwieństwie do sterowania wszystkim operacjami z niemieckiej centrali). Testował niedawno LTE w Austrii, a w Chorwacji i Macedonii wprowadzał nowoczesną architekturę sieci stacjonarnej. Na Węgrzech testuje usługi telewizyjne.

— Chcemy zaadaptować wszystkie najlepsze pomysły z każdego rynku — mówi Claudia Nemat, członek zarządu DT odpowiedzialna za rynki europejskie i technologie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu