Tabloidy ruszają na podbój

Katarzyna Łasica
01-08-2006, 00:00

Zachęcony dobrymi wynikami sprzedaży niemiecki koncern przygotowuje się do inwazji na rynki Francji, Rosji i Hiszpanii.

Axel Springer, największe europejskie wydawnictwo prasowe kontrolujące m.in. niemiecki „Bild”, najczęściej kupowany tabloid w Europie, planuje ekspansję. Jak poinformował wczoraj Mathias Doepfner, szef spółki, koncern rozważa wprowadzenie nowych tytułów prasowych na rynek francuski, hiszpański i rynki krajów Europy Wschodniej, w tym Rosji.

To głównie sukces w segmencie tabloidów na rynku krajowym i w Polsce skłonił niemiecki koncern do ekspansji. Doepfner podkreślił, że doświadczenia zdobyte na polskim rynku są „niesłychanie zachęcające”.

Axel Springer kontroluje 44 proc. polskiego rynku prasy codziennej dzięki wydawanemu od niemal trzech lat „Faktowi” sprzedającemu się średnio w nakładzie 500 tys. egzemplarzy. Wynik ten daje temu tytułowi pierwsze miejsce w rankingu najczęściej kupowanych gazet codziennych w Polsce. Z kolei wprowadzony przed kilkoma miesiącami „Dziennik” sprzedaje średnio 259 tys. egzemplarzy.

Axel Springer sugeruje, że jego nowy tabloid wyjdzie we Francji. Decyzje zapadną do końca tego roku. Nie wyklucza jednak wejścia także na inne rynki w krajach Europy Wschodniej, między innymi w Rosji. Warto wspomnieć, że rosyjska edycja należącego do Axela Springera magazynu „Forbes” w niecały rok po debiucie w 2005 r. zaczęła przynosić zyski.

Już miesiąc temu francuski dziennik „Le Parisien” donosił, że tamtejszy oddział Springera zatrudnił do prowadzenia nowego tabloidu redaktora naczelnego gazety „Metro”.

W pierwszej połowie tego roku zysk EBITA koncernu wzrósł o 2,8 proc., do 177,8 mln EUR. Przychody z ogłoszeń oraz ze sprzedaży spółki wyniosły 1,09 mld EUR i były 30 mln EUR większe niż przed rokiem. Springer podniósł również prognozę wyników na cały rok, zapowiadając, że zysk EBITA nie zmieni się, bądź nawet lekko wzrośnie w stosunku do wyniku wypracowanego w 2005 r. Zysk ten wyniósł wówczas 338 mln EUR i był o 14 proc. wyższy niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Tabloidy ruszają na podbój