Tak się lansuje Polskę Wschodnią

opublikowano: 12-03-2013, 00:04

A Ty, co powiesz swojemu dziecku, gdy zapyta, dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej? Slogan reklamowy, którym od jesieni 2012 r. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych atakuje widzów TVN24 czy CNN oraz czytelników polskich i zagranicznych magazynów i portali, w tym „The Economist”, żyje swoim życiem. I działa.

Zobacz więcej

Kampania (produkcja reklamy, billboardy na lotniskach, reklamy w telewizjach i gazetach) będzie kosztować 12 mln zl do polowy 2014 r.

Memy w internecie (dlaczego nie zainwestowałeś na Marsie, dlaczego nie zainwestowałeś w stoisko z bananami albo polski Tupac pytający, dlaczego nienawidzisz Polski Zachodniej) wyprzedziły poważne dyskusje. Zaczął je portal „Business Insider”.

Pod koniec stycznia pojawił się tam jednak artykuł, którego autor przyznaje, że dzieciak, który karci tatę za brak głowy do interesów, może mieć rację.

„Polska poradziła sobie z kryzysem lepiej od sąsiednich krajów, a jej przyszłość wygląda jeszcze lepiej. Ten środkowoeuropejski kraj został uznany za jeden z najlepszych rynków wschodzących na świecie w rankingu „Bloomberg Markets Magazine”, który przewiduje 21-procentowyy wzrost PKB w latach 2013-17” — czytamy.

Przed tygodniem amerykański magazyn branżowy „AdWeek” uznał serię spotów reklamujących Polskę Wschodnią (bo poza synkiem występują też psychoterapeuta i teść) za najlepszą reklamę tego tygodnia. „The Atlantic”, amerykański miesięcznik, który ma 150 lat i 0,5 mln nakładu, radzi inwestować w Polsce Wschodniej, bo na pewno będzie nadganiać lata zaniedbań.

Z kolei amerykańskie czasopismo internetowe „Slate” udowadnia odwrotną tezę: zapóźnione regiony wcale nie wyrównują dystansu — przykład: Niemcy Wschodnie czy Włochy Południowe, co jest argumentem przeciw Polsce Wschodniej (czytaj>>)

— To genialnie. Reklama zadziałała. Po pierwsze chcieliśmy być zauważeni. Reklamy z pięknymi widokami i biznesmenami poklepującymi się po plecach działały 15 lat temu. Na szczęście zarząd PAIIZ odważył się zrobić coś innego. Chcieliśmy, by z tej reklamy ludziezapamiętali ostatnie zdanie: Polska Wschodnia: nowe tereny inwestycyjne w Unii Europejskiej — mówi Jacek Sadowski z Demo Effective Launching, firmy, która wygrała konkurs na opracowanie strategii kampanii promocyjnej Polski Wschodniej.

Całkowity koszt przygotowania kreacji, planu i harmonogramu realizacji kampanii sięgnął 298 tys. zł. Spoty oraz dostępny na stronie whyeasternpoland.eu film, który pokazuje, że Polska Wschodnia to miejsce, gdzie produkuje się helikoptery Hawk, luksusowe samochody, jachty czy meble, a także świetnie się żyje, wyprodukowało studio TPS, które złożyło najniższą ofertę — 756,4 tys. zł. PAIIZ realizuje program promocji gospodarczej Polski Wschodniej od 2010 r. Agencja otrzymała 86 mln zł, które wyda do 2015 r.

Wzrost zainteresowania Polską Wschodnią jest zauważalny.

— Jesteśmy bombardowani zaproszeniami na targi. Nie chcę zapeszać, ale zaczęło się coś dziać w inwestycjach. Mamy koreańskich inwestorów zainteresowanych Lublinem i Kielcami. Wkrótce jedziemy z misją do Korei. Trzeba jednak jeszcze z rok poczekać, żeby uczciwie odpowiedzieć, czy nasza promocja zadziałała. Reklama na pewno nam pomaga, ludzie ją kojarzą — mówi Bożena Czaja, wiceprezes PAIIZ.

Nie wszyscy jednak są przekonani o jej sile. Więcej znajdziesz w „Pulsie Biznesu” >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Tak się lansuje Polskę Wschodnią