Tak to widzę Zamierzamy rozruszać polski e-handel

Adam Kwaśniewski
opublikowano: 2008-10-15 00:00

Adam Kwaśniewski

szef grupy roboczej E-commerce@SMB, pracownik Google Poland

W ramach Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) powołano grupę e-commerce. Jej celem jest praca nad rozwojem rynku e-commerce poprzez promowanie standardów bezpiecznego e-handlu (regulaminy, kodeksy etyczne, przepisy prawa, czy certyfikacja). Inne zadanie to monitoring zmian prawnych i reprezentowanie branży. No i opracowywanie raportów, konferencje i kontakty z mediami. Znajdujemy się na początku drogi. Wszelkie działania koncentrują się na konsumencie — 40 proc. internautów nie kupuje w internecie, połowa kupujących sygnalizuje konieczność poprawy propozycji dla nich. Należy zdecydowanie piętnować zachowania nieetyczne czy wręcz nielegalne, pomagając klientom w świadomych i bezpiecznych wyborach — bo w sieci kupować po prostu warto.