Talent z Messengera

opublikowano: 11-09-2019, 11:05

Jak przyciągnąć, zaciekawić młodych ludzi stojących u progu drogi zawodowej? Jak przekonać ich, że to właśnie nasza firma jest miejscem, w którym chcieliby być? Oto case study firmy Orange.

Otwartym na młodych, zapewniającym wartościowe i rozwijające doświadczenie? Wreszcie —  jak pozyskać tych najlepszych? Za nami wakacje, kończy się kolejna edycja letnich praktyk, w których co roku uczestniczy  kilkudziesięciu studentów uczelni z całego kraju. 

Myśląc o rekrutacji na praktyki  szukaliśmy pomysłu na angażujące i niestandardowe działania,  które nie tylko przyciągną uwagę młodych, ale też zatrzymają  ją na dłużej i wyróżnią naszą propozycję wśród innych. Tak w 2018 roku powstała kampania towarzysząca programowi  staży i praktyk — Let’s Orange. Jej bazą stała się historia paczki  przyjaciół — studentów. To ludzie z pasją i ambicjami, którzy  chcą się rozwijać i inwestować w siebie. Przy okazji świetnie się bawią. Łączy ich także to, że są ambasadorami marki Orange na swoich uczelniach, czyli promują program Let’s Orange, organizują warsztaty dla innych studentów, reprezentują Orange podczas targów pracy.

W kampanii pokazaliśmy ich doświadczenia w mediach społecznościowych, na stronie internetowej i w materiałach promocyjnych. W specjalnie  przygotowanym filmie ambasadorzy dzielili się przemyśleniami  na temat marki, programu Let’s Orange i radzili, co zrobić,  aby dostać się na praktyki do Orange. Wykorzystaliśmy też jedno  z najpopularniejszych narzędzi komunikacji — aplikację Messenger.

  Wdrożyliśmy chatbota Let’s  Orange, który był źródłem informacji o praktykach i zapraszał  do udziału w konkursie. Udział w quizie był okazją do zebrania  informacji przydatnych w rekrutacji, ale też do zabawy i szansą na  wygranie atrakcyjnych nagród np. topowych smartfonów. Wyzwania  stawiane przez chatbota dotyczyły kilku kategorii: IT, Biznes,  Telekomunikacja, Wiedza ogólna i Rozrywka. Uczestnik decydował o poziomie trudności pytania  z danej dziedziny i wybierał odpo- wiedź z czterech sugerowanych.  Suma punktów za prawidłowe odpowiedzi decydowała o miejscu w rankingu i nagrodzie. Autorami  ponad połowy pytań byli pracownicy Orange. Chatbot przekierowywał także na strony internetowe: orangestudent.pl i orange.jobs i zachęcał do zgłaszania się na praktyki. Kampania okazała się strzałem w dziesiątkę. W tegorocznej edycji wykorzystaliśmy elementy, które najlepiej się sprawdziły.

Do promocji praktyk zaprosiliśmy również #Ekipę Orange. Dzięki temu zbudowaliśmy spójną komunikację i bardziej skutecznie docieramy do młodych talentów. W efekcie w tym roku na praktyki zgłosiło się prawie 1500 chętnych. I stanęliśmy przed kolejnym wyzwaniem, czyli wyborem najlepszych z tak ogromnej liczby wartościowych zgłoszeń.

Zgłoś firmę do konkursu SIŁA PRZYCIĄGNIA, organizowanego przez "Puls Biznesu" >>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane