Pokaż, jak przyciągasz i zatrzymujesz talenty

Rusza nabór do VII edycji!

Sprawdź listę kategorii, przygotuj prezentację i do 30 listopada
zgłoś swoją firmę do konkursu "Siła Przyciągania 2022"!

Organizator
Partner merytoryczny
Partnerzy

O konkursie

Nagradzamy organizacje, które widzą potencjał w budowaniu swojego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, przykładają dużą wagę do właściwego wdrożenia nowo zatrudnionych osób oraz dbają o ich zaangażowanie i rozwój.

W konkursie może wziąć udział każda firma, która chce się pochwalić swoimi praktykami z obszaru employer branding i HR. Doceniamy nie tylko gigantów rynku pracy, ale też mniejsze firmy i start-upy.

Poznaj laureatów
Cel konkursu

Cel konkursu

Konkurs „Siła Przyciągania” ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych kampanii, inicjatyw i akcji, które powodują, że firma nie tylko przyciąga, ale i zatrzymuje najbardziej utalentowanych pracowników. Nagrodzone w konkursie „Siła Przyciągania” przedsięwzięcia mają stanowić najlepsze wzory do naśladowania i być inspiracją dla innych.

Co wyróżnia konkurs

Co wyróżnia konkurs

Do tematu employer branding i HR podchodzimy kompleksowo i bierzemy pod lupę cały ten obszar.
Uważnie obserwujemy zmiany, jakie zachodzą na rynku, dostrzegamy nowe wyzwania z jakimi muszą mierzyć się firmy i dopasowujemy kategorie konkursowe tak, by odzwierciedlały aktualną sytuację.

Koszty

Koszty

Udział w konkursie jest całkowicie i na każdym etapie bezpłatny – zarówno samo zgłoszenie, jak i późniejszy udział w gali, statuetka i dyplom, czy możliwość posługiwania się logotypem „Siły Przyciągania”.

Kategorie 2022

Zapoznaj się z kategoriami w konkursie Siła Przyciągania.

Kampania wynikająca ze strategii biznesowej, skutecznie budująca wizerunek pracodawcy zarówno wśród zewnętrznych kandydatów, jak i wewnątrz organizacji. Jej celem jest budowanie lub wzmocnienie świadomości marki i wizerunku pożądanego pracodawcy w określonej grupie docelowej.

Kryteria oceny

  • Jasno określony cel kampanii zgodny ze strategią firmy i mierniki sukcesu
  • Employer Value Proposition (EVP) marki pracodawcy
  • Zrozumienie grupy docelowej – odpowiednie dopasowanie komunikatu i formy przekazu
  • Dobór kanałów komunikacji, oryginalne materiały promocyjne, chwytliwe hasła promocyjne
  • Skuteczność akcji – efektywność kampanii – osiągnięte wyniki vs założenia i budżet*
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie wykorzystane do wizerunkowej kampanii employer branding i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Kontekst biznesowy (w jaki sposób kampania przyczynia sią do realizacji strategii biznesowej firmy)
  2. Pomysł na kampanię względem wyzwania, które stało przed firmą
  3. Opis grupy docelowej oraz uzasadnienie doboru komunikatu i formy przekazu
  4. Jasno określony cel kampanii i mierniki sukcesu
  5. Employer Value Proposition (EVP) marki pracodawcy
  6. Kanały komunikacji i innowacyjne rozwiązania wykorzystane do kampanii employer branding
  7. Opis kampanii – przełożenie działań zewnętrznych na wewnętrzne akcje, które miały na celu chęć uczynienie z pracowników naturalnych ambasadorów firmy
  8. Materiały promocyjne, hasła reklamowe
  9. Wskazanie elementów innowacyjnych
  10. Efektywność kampanii – osiągnięte wyniki vs założenia
  11. Ewentualny „efekt wow” wśród odbiorców

* Budżet – element nieobowiązkowy, ale ułatwiający ocenę projektu. Jeśli informacja o nim nie jest podana, prosimy o informację dlaczego.

Działania nakierowane na pozyskanie kandydatów w określonej grupie docelowej, odpowiadające konkretne wyzwania rekrutacyjne przy jednoczesnym budowaniu wizerunku marki pracodawcy.

Kryteria oceny

  • Jasno określony cel kampanii zgodny z celem rekrutacyjnym i mierniki sukcesu
  • Employer Value Proposition (EVP) marki pracodawcy
  • Zrozumienie grupy docelowej – odpowiednie dopasowanie komunikatu i formy przekazu
  • Dobór kanałów komunikacji, oryginalne materiały rekrutacyjne, chwytliwe hasła rekrutacyjne
  • Skuteczność akcji – efektywność kampanii – osiągnięte wyniki vs założenia i budżet*
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie wykorzystane do wizerunkowej kampanii rekrutacyjnej i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Pomysł na kampanię względem wyzwania, które stało przed firmą – hasła reklamowe, grupa docelowa i nakłady finansowe
  2. Kontekst biznesowy i strategiczna rola HR w organizacji (w jaki sposób kampania przyczynia sią do realizacji strategii biznesowej firmy)
  3. Employer Value Proposition (EVP) marki pracodawcy
  4. Jasno określony cel kampanii i mierniki sukcesu
  5. Opis grupy docelowej oraz uzasadnienie doboru komunikatu i formy przekazu
  6. Kanały komunikacji i innowacyjne rozwiązania wykorzystane do kampanii employer branding
  7. Opis kampanii – przełożenie działań zewnętrznych na wewnętrzne akcje, które miały na celu chęć uczynienie z pracowników naturalnych ambasadorów firmy
  8. Materiały promocyjne
  9. Wskazanie elementów innowacyjnych
  10. Efektywność kampanii – osiągnięte wyniki vs założenia
  11. Ewentualny „efekt wow” wśród odbiorców

* Budżet – element nieobowiązkowy, ale ułatwiający ocenę projektu. Jeśli informacja o nim nie jest podana, prosimy o informację dlaczego.

Skuteczne, wzmacniające markę pracodawcy działania rekrutacyjne nastawione na dotarcie i pozyskanie pracowników z grup niedoreprezentowanych, wynikające z długofalowej strategii firmy odpowiadające na potrzeby kandydatów i kształtujące ich pozytywne doświadczenie.

Kryteria oceny

  • Adekwatność komunikacji i procesu do potrzeb kandydatów
  • Kompleksowość działań prowadzących do pozyskania kandydata z grupy niedoreprezentowanej
  • Realizacja założeń rekrutacyjnych (KPI i pozostałe mierniki sukcesu – założenia vs efekty)
  • Efektywność procesu rekrutacji (nakłady vs założenia)
  • Innowacyjność/efekt ”WOW” procesu rekrutacyjnego
  • Satysfakcja kandydatów z procesu rekrutacyjnego

Co powinna zawierać prezentacja

  1. Opis kluczowych założeń projektu, w tym opis grupy/grup docelowej
  • sposób zdefiniowania grupy docelowej
  • znajomość potrzeb grupy docelowej

    2.  Opis działań mających na celu pozyskanie kandydata

  • wykorzystane kanały komunikacji
  • skala zaangażowania pracowników
  • opis narzędzi i pomysłów wykorzystywanych w podjętych działaniach

    3.  Opis działań podejmowanych na poszczególnych etapach procesu rekrutacji
    4.  Średni czas trwania poszczególnych etapów
    5.  Narzędzia wykorzystywane na poszczególnych etapach
    6. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań vs wyniki

Efektywne, zdalne lub hybrydowe wdrożenie pracownika budujące jego poczucie przynależności do firmy.

Kryteria oceny:

  • Kompleksowe wdrożenie zawierające prezentację unikalnych wartości pracodawcy (EVP) i elementów kultury organizacyjnej
  • Zaangażowanie zespołu, kadry zarządzającej
  • Skuteczność procesu i satysfakcja uczestników
  • Dostosowanie do formuły hybrydowej
  • Innowacyjność działań

Co powinna zawierać prezentacja (informacje szczegółowe):

  1. Opis programu /plan onboardingu (Pre-Onboarding, Onboarding, Wdrożenie techniczne)
  2. Informacja o zasobach zaangażowanych w proces wdrażania (np. HR, Zarząd, manager, zespół)
  3. Wykorzystane kanały i sposoby komunikacji z przyszłymi pracownikami
  4. Materiały dostarczone dla kandydata (przykłady materiałów)
  5. Wykorzystane narzędzia wdrożeniowe/ rozwojowe/ szkolenia (np. e-learning, warsztaty, grywalizacja)
  6. Sposób oceny skuteczności procesu wdrożenia do organizacji/ satysfakcji uczestników
  7. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań vs wyniki

Najlepsza koncepcja strategicznych działań well-being zorientowanych na wsparcie pracowników w dbaniu o zdrowie fizyczne, psychiczne oraz radzenie sobie ze stresem i emocjami.

Kryteria oceny:

  • Kompleksowość działań well-being i work-life balance (w tym różnorodność pomysłów i narzędzi składających się na realizację strategii)
  • Dopasowanie działań do potrzeb grupy docelowej
  • Strategiczne zaangażowanie liderów/managementu w promocję i wdrażanie inicjatyw
  • Efekty vs założenia projektu
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie wykorzystane do działań well-being i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Opis kluczowych założeń programu well-being
  2. Opis grupy docelowej
  3. Opis działań związanych/wspierających z inicjatywami well-being
  4. Informacja o budżecie* i zasobach wewnętrznych i/lub zewnętrznych zaangażowanych w realizację programu
  5. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań vs wyniki

* Budżet – element nieobowiązkowy, ale ułatwiający ocenę projektu. Jeśli informacja o nim nie jest podana, prosimy o informację dlaczego.

Najlepszy strategiczny projekt skierowany do pracowników zwiększający ich zaangażowanie, budujący lojalność i poczucie przynależności wyodrębnionej grupy lub ogółu pracowników; wspierający realizację celów biznesowych i wzmacniający wizerunek pracodawcy.

Kryteria oceny:

  • Holistyczne podejście (zgodność ze strategią HR) do projektu i spójność działań budujących zaangażowanie, satysfakcję, lojalność i poczucie przynależności pracowników
  • Dopasowanie działań do potrzeb grup docelowych
  • Zaangażowanie pracowników w wypracowywanie i wdrażanie inicjatyw
  • Dobór kanałów i sposobu komunikacji
  • Efekty vs założenia projektu
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Opis kluczowych założeń projektu: cele i kluczowe wyzwania oraz definicja miar zaangażowania, lojalności i poczucia przynależności dla organizacji
  2. Opis grup docelowych
  3. Opis działań związanych z projektem
  4. Informacja o budżecie* i zasobach wewnętrznych i/lub zewnętrznych zaangażowanych w realizację projektu
  5. Sposób mierzenia efektywności (np. przykłady ankiet, pytań kierowanych do pracowników po realizacji projektu)
  6. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań vs wyniki

* Budżet – element nieobowiązkowy, ale ułatwiający ocenę projektu. Jeśli informacja o nim nie jest podana, prosimy o informację dlaczego.

Najlepszy program lub najciekawsze inicjatywy mające na celu rozwój pracowników w warunkach pracy hybrydowej.

Kryteria oceny:

  • Oryginalność działań (niekonwencjonalne pomysły)
  • Dobór i innowacyjność narzędzi rozwojowych
  • Sposób diagnozy potrzeb grupy docelowej
  • Efekty wdrożonych rozwiązań
  • New world – new skills

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Opis wyzwania stojącego przed organizacją
  2. Opis strategii zdalnego wsparcia rozwoju pracowników (w tym kluczowe działania i inicjatywy)
  3. Charakterystyka i sposób wyboru grupy docelowej
  4. Opis metod diagnozy potrzeb grupy docelowej
  5. Opis działań związanych z projektem, wykorzystane narzędzia rozwojowe (np. e-learning, warsztaty, grywalizacja)
  6. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań mających na celu zdalne wsparcie rozwoju pracowników wraz ze statystykami pokazującymi ich efekty
  7. Informacja o zasobach zaangażowanych w proces

Strategiczne podejście pracodawcy do różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej.

Kryteria oceny:

  • Kompleksowość działań Diversity & Inclusion (w tym różnorodność pomysłów i narzędzi): procesy, edukacja, komunikacja
  • Dobór i innowacyjność kanałów komunikacji oraz podjętych działań promujących inicjatywy Diversity & Inclusion
  • Dopasowanie działań do potrzeb grupy docelowej i cyklu życia pracownika
  • Zaangażowanie pracowników w wypracowywanie i wdrażanie inicjatyw
  • Efekty vs założenia projektu
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie wykorzystane do działań Diversity & Inclusion i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja:

  1. Opis strategii i kluczowych założeń programu Diversity & Inclusion firmy
    • wyzwanie, punkt wyjścia
    • cele strategii
  2. Opis grupy/grup docelowej
    • sposób zdefiniowania grup docelowych
    • znajomość potrzeb grup docelowych
  3. Opis działań związanych/wspierających z inicjatywami Diversity & Inclusion
    • opis narzędzi i pomysłów wykorzystywanych w podjętych działaniach
    • wykorzystane kanały komunikacji
    • skala zaangażowania pracowników (w tym statystyki udziału pracowników w poszczególnych inicjatywach)
    • ramy czasowe prowadzonych działań
  4. Informacja o budżecie* i zasobach wewnętrznych i/lub zewnętrznych zaangażowanych w realizację programu
  5. KPI mierzące skuteczność i efektywność działań Diversity & Inclusion vs wyniki

* Budżet – element nieobowiązkowy, ale ułatwiający ocenę projektu. Jeśli informacja o nim nie jest podana, prosimy o
informację dlaczego.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne (np. z zastosowaniem sztucznej inteligencji) wspierające procesy HR (Candidate Experience, Employee Experience, zarządzanie retencją, budowanie wizerunku pracodawcy, efektywność i skuteczność HR) oraz zarządzanie ludźmi i ułatwiające im funkcjonowanie w organizacji.

W tej kategorii mogą zgłaszać się zarówno firmy wykorzystujące nowoczesne technologie jak i duety, czyli firmy wykorzystujące nowoczesne technologie wraz z dostawcą rozwiązania. W związku z tym, iż jest to konkurs HRowy zgłoszenia od samych dostawców nie będą podlegały ocenie.

Kryteria oceny

  • Adekwatność wykorzystanych technologii w stosunku do potrzeb biznesowych, założonego celu i dopasowania do grupy docelowej
  • Wpływ zastosowania technologicznego rozwiązania na efektywność/skuteczność działań/procesów HR
  • Skala zmian w stosunku do sytuacji wyjściowej
  • Najbardziej innowacyjne rozwiązanie wykorzystane w ramach wspierania procesów HR nowymi technologiami i/lub efekt „wow”

Co powinna zawierać prezentacja

  1. Opis procesu HRowego / aspektu zarządzania ludźmi, który jest wspierany przez nowoczesną technologię
  2. Opis grupy lub grup docelowych, do których skierowane są nowoczesne rozwiązania HRowe bazujące na technologii
  3. Opis rozwiązania technologicznego
  4. Opis na jakie wyzwania firmy pozwala / pozwoliło odpowiedzieć wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w procesach HRowych
  5. Opis dodatkowych korzyści wynikających z implementacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych w procesach HRowych
  6. KPI mierzące skuteczność/efektywność działań wspieranych przez nowoczesne rozwiązania technologiczne vs wyniki

Nagroda dodatkowa, która może być przyznana przez Kapitułę firmie, która w wyjątkowy sposób wyróżni się w kilku kategoriach, pokazując tym samym, że w sposób kompleksowy realizuje zadania związane z budową wizerunku pracodawcy. Kapituła przyznaje sobie prawo do nieprzyznawania nagrody.

Zgłoś firmę do konkursu

Nabór do konkursu rozpocznie się we wrześniu i potrwa do końca listopada. Udział jest bezpłatny.

Aby zgłosić firmę do konkursu pobierz template prezentacji odpowiedni dla danej kategorii. Znajdziesz go w jej opisie. Przygotuj prezentację* i wyślij ją przez formularz elektroniczny dostępny poniżej.
Lista kategorii i szablony prezentacji dla edycji 2022 zostaną udostępnione we wrześniu.

* Rozmiar prezentacji nie może przekraczać 15 MB, a jej objętość 30 slajdów. Plik zawierający prezentację powinien być nazwany zgodnie ze schematem „nazwa kategorii konkursowej_ nazwa firmy”.

Polecane artykuły

Przeczytaj inspirujące case studies laureatów i ciekawe komentarze organizatora i partnerów.

Lista laureatów konkursu

Kategoria
Employer branding – kampania wizerunkowa
Kategoria
Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego
Kategoria
Zdalne wdrożenie pracownika - onboarding
Kategoria
Strategiczne podejście do działań well-being
Kategoria
Strategiczny projekt budujący zaangażowanie
Kategoria
Zdalne wsparcie rozwoju pracowników
Kategoria
Diversity & Inclusion
Kategoria
Nowoczesne technologie w HR
Kategoria
Wyróżnienie specjalne
Kategoria
Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego
Kategoria
Diversity & Inclusion w działaniach employer branding
Kategoria
Candidate experience w procesie rekrutacji
Kategoria
Strategiczny projekt budujący zaangażowanie i lojalność pracowników
Kategoria
Employee experience
Kategoria
Strategiczne podejście do działań well-being
Kategoria
Nowoczesne technologie w HR
Kategoria
Najlepsza inicjatywa „out of the box”
Kategoria
Najlepszy proces rekrutacyjny
Kategoria
Innowacja w rekrutacji – candidate interaction
Kategoria
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika (onboarding program)
Kategoria
Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników
Kategoria
Najlepszy program zarządzania talentami
Kategoria
Pracownik 50+
Kategoria
Nagroda milienialsów
Kategoria
Wyróżnienie milenialsów
Kategoria
Najlepsza inicjatywa „out of the box”
Kategoria
Najskuteczniejsza niskobudżetowa inicjatywa employer branding
Kategoria
Najlepszy proces rekrutacyjny
Kategoria
Innowacja w rekrutacji – candidate interaction
Kategoria
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika (onboarding program)
Kategoria
Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników
Kategoria
Najlepszy program zarządzania talentami
Kategoria
International Employer
Kategoria
Nagroda milienialsów
Kategoria
Master Champion
Kategoria
Najlepsza kampania employer branding
Kategoria
Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów
Kategoria
Najlepsza inicjatywa out of the box
Kategoria
Najlepszy proces rekrutacyjny
Kategoria
Innowacja w rekrutacji - candidate interaction
Kategoria
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika
Kategoria
Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników
Kategoria
Najlepszy program zarządzania talentami
Kategoria
Wyróżnienia specjalne
Kategoria
Master Champion
Kategoria
Najlepsza kampania employer branding
Kategoria
Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów
Kategoria
Najlepsza inicjatywa out of the box
Kategoria
Najskuteczniejsza niskobudżetowa inicjatywa employer branding
Kategoria
Employer branding w procesie rekrutacji
Kategoria
Innowacja w rekrutacji – candidate interaction
Kategoria
Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników
Kategoria
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika

Podsumowanie 2021

Zapraszamy do lektury dodatku podsumowującego konkurs "Siła Przyciągania 2021"!