Najważniejsze są stały kontakt i dialog z pracownikami

  • Materiał partnera
opublikowano: 21-06-2021, 19:21
aktualizacja: 21-06-2021, 19:22

KOMENTARZ PARTNERA

Patrycja Prewęcka

koordynator komunikacji korporacyjnej firmy Wedel

Jest nam niezmiernie miło, że kontynuujemy kilkuletnią współpracę i jesteśmy partnerem projektu Siła Przyciągania. Zarówno poprzedni, jak i obecny rok są wyjątkowe – nie tylko dla Wedla. Większość organizacji stale mierzy się z zadaniem dostosowania do zmieniających się potrzeb pracowników i kompleksowego podejścia do ich wsparcia, utrzymania relacji i lojalności. Z perspektywy czasu widzimy, że jako organizacja zdajemy dotychczas egzamin, przed którym postawiła nas pandemia. Doceniamy, że dzięki wspólnym wysiłkom był to dla nas czas ewolucji, a nie zupełnej rewolucji.

W Wedlu nie zatrzymaliśmy procesów rekrutacji, a jedynie przeszliśmy na formę spotkań online. I choć zapachu czekolady (którą było czuć na spotkaniach w warszawskim biurze) nie możemy przenieść do przestrzeni online, to zeszły rok wykorzystaliśmy na przybliżenie nas jako pracodawcy naszym kandydatom, m.in. odświeżając zakładkę www.wedel.pl/kariera, gdzie bohaterami są nasi pracownicy, oraz wystartowaliśmy z profilem firmowym na portalu LinkedIn, gdzie dzielimy się historiami z życia naszej firmy. W ostatnim czasie, aby odpowiadać na aktualne wyzwania, wdrożyliśmy także nowe rozwiązania cyfrowe, m.in. w procesie onboardingu. Wszystko po to, by poprawić komfort wprowadzania nowych pracowników do organizacji w czasach pracy zdalnej. W proces jego tworzenia zaangażowanych było wiele osób z różnych działów mających wpływ na jego przebieg. Zależało nam na stworzeniu uszytego na miarę systemu, który będzie adresował potrzeby nowego pracownika, przełożonych i ich zespołów, jak również osób zaangażowanych w proces wdrażania do organizacji.

Naszym przepisem są ludzie – niezmiennie od 170 lat, a ich rozwój jest dla nas ogromnie ważny, niezależnie od sytuacji. W 2020 r. przedsiębiorstwa musiały zrewidować wiele z dotychczasowych założeń rozwojowych, dopasowując je do aktualnych wyzwań związanych z pandemią. W absolutnej czołówce najważniejszych umiejętności menedżerskich znalazły się: elastyczność i umiejętność dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się okoliczności, a także umiejętności wspierania współpracowników. To właśnie te elementy zdecydowaliśmy się wzmacniać w pierwszych miesiącach zeszłego roku. Kierownicy, którzy musieli przeorganizować sposób zarządzania zespołami oraz nauczyć się, jak skutecznie wdrażać zmiany, zostali wyposażeni w wiedzę w ramach przeznaczonych dla nich szkoleń on-line.

Według naszych doświadczeń rok 2020 potwierdził tylko, jak ogromną wartością jest dialog z pracownikami, badanie ich potrzeb. Mimo pracy zdalnej kluczowe jest utrzymywanie z nimi stałego kontaktu, dzięki czemu budujemy trwałą więź z pracodawcą i możemy na siebie nawzajem liczyć. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna edycja Siły Przyciągania zainspiruje wiele firm do zmiany myślenia o budowaniu employer brandingu i potwierdzi to, jak ważną rolę gra on we wzmacnianiu więzi z pracownikami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane