Firmy muszą świadomie budować markę

Agnieszka Batkiewicz, manager, PWC People & Change
25-06-2018, 22:00

Coraz więcej firm w strategiach biznesowych świadomie koncentruje się na budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie klientom wyjątkowego doświadczenia

Coraz więcej firm w strategiach biznesowych świadomie koncentruje się na budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie klientom wyjątkowego doświadczenia (z ang. employee experience). W dzisiejszych czasach kupujemy już nie tylko produkt czy usługę, ale cały szereg podświadomych korzyści, które kojarzą nam się z danym produktem. Przykład? Wybieram iPhone’a — kupuję prestiż.

Zobacz więcej

Agnieszka Batkiewicz, manager, PWC People & Change Fot. ARC

Podobny mechanizm działa w zakresie marki pracodawcy. Pojawiały się nawet określenia employee experience oraz candidate experience. Coraz częściej mówi się o budowaniu wyjątkowego doświadczenia pracownika i kandydata. Dlaczego? Ponieważ chcemy wybierać pracodawców, którzy przyciągają, zaskakują, inspirują. Marka pracodawcy, podobnie jak marka produktu, staje się pewnego rodzaju obietnicą.Dzisiaj, w dobie walki o talenty, nie wystarcza już tylko obietnica w postaci zatrudnienia i wynagrodzenia. Najlepsi kandydaci, dysponujący rzadkimi kompetencjami, wybiorą pracodawcę, który daje możliwości rozwoju, pracy przy międzynarodowych projektach etc.

Budowanie marki pracodawcy jest teraz często starannie zaplanowaną strategią. Aby przyciągać i zatrzymywać najlepszych kandydatów na konkurencyjnym rynku pracy, firmy muszą być kreatywne.Ale, co ważniejsze, uczciwe i spójne. W dobie powszechnej transparentności i komunikacji za pomocą mediów społecznościowych nie wystarczy wykreowanie fantastycznej marki. Obietnice składane kandydatom muszą być prawdziwe.

W konkursie Siła Przyciągania szukamy pracodawców, których praktyki inspirują. Ale przede wszystkim takich, którzy świadomie budują swoją markę, w zgodzie ze strategią biznesową i wyzwaniami, przed którymi firma stoi dzisiaj oraz tymi, które napotka w przyszłości.

Idea różnorodności jest dzisiaj istotnym priorytetem, zarówno w agendzie zarządu, jak i działu HR. Jak pokazują badania, różnorodne środowisko pracy to większa innowacyjność i realne korzyści dla firm. Dlatego w tegorocznej edycji chcemy przyjrzeć się temu, w jaki sposób pracodawcy przyciągają… obcokrajowców. Jakie inspirujące rozwiązania stosują w tym zakresie. Jest to nowa kategoria będąca odpowiedzią na zmiany, które obserwujemy na rynku pracy.

Wielopokoleniowość (od baby boomers, przez XY Z i pokolenie C) to duże wyzwanie dla menedżerów, oraz działów HR. Pojawiają się skrajnie różne potrzeby w zakresie rekrutacji, selekcji, warunków pracy oraz oferty benefitów. Dlatego kapituła milenialsów, obecna w poprzedniej edycji konkursu, będzie w tym roku czuwać i przyglądać się wszystkim zgłoszonym projektom. Jeśli wśród zgłoszonych inicjatyw znajdziemy jakieś wyjątkowe praktyki, skierowane do przedstawicieli różnych generacji, na pewno będziemy je promować i nagradzać. Zapraszamy do prezentacji swoich najlepszych praktyk!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Batkiewicz, manager, PWC People & Change

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Firmy muszą świadomie budować markę