W Empiku zawsze przed świętami jest wzmożony ruch. Klienci kupują książki, płyty, kalendarze – świąteczne prezenty. Regularnie więc potrzeba w tym okresie średnio 300 młodszych doradców klienta do własnych salonów, a jeszcze pracowników do wsparcia salonów partnerskich.

Poszukiwaliśmy młodszych doradców klienta w naszych salonach w całej Polsce. W kampanii po raz pierwszy wykorzystaliśmy nasz kanał na Tik-Toku.
Poza celem rekrutacyjnym autorom kampanii zależało na pozyskaniu 10 tys. aplikacji, określonej liczby kliknięć na reklamy w mediach społecznościowych, synergii marki konsumenckiej i marki pracodawcy i oczywiście na wsparciu salonów pod koniec roku.
Targetem kampanii doPRACUJ sobie na święta byli przedstawiciele pokolenia Z. To implikowało kanały komunikacji, Instagram, YouTube, TikTok i Twitter. Ale wyemitowano też ogłoszenia na portalach pracuj.pl i OLX, uruchomiono mailing do bazy kandydatów oraz do biur karier, samorządów, organizacji studenckich i kół naukowych. Połączono więc kanały komunikacji marki konsumenckiej i marki pracodawcy, aby efektywnie dotrzeć do klientów marki Empik, dodatkowo stawiając na kanały społecznościowe, z których korzystają młodzi odbiorcy. Wykorzystano także plakaty i ulotki w formie zakładek do książek. Duże zainteresowanie wzbudziły ulotki z kodem QR i filmiki na TikToku.
Jak przekonują twórcy kampanii, profil na TikToku nie tylko zyskał dodatkowe wyświetlenia, lajki i komentarze, ale też zwiększył zasięgi i zaangażowanie pod innymi materiałami wideo. To zdecydowało, że Empik będzie odtąd cyklicznie zamieszczał rekrutacyjne treści na TikToku.
Ciekawym i bardzo docenionym narzędziem kampanii był voicebot, który podejmował pierwszy kontakt z kandydatem w kwadrans od wpłynięcia aplikacji. Przedstwiał telefonicznie ofertę, pytał o dyspozycyjność godzinową, czy pasuje mu praca zmianowa oraz w weekendy i od kiedy może zacząć. Informował także o stawkach.
Cel rekrutacyjny zrealizowano w ponad 100 proc. Zatrudniono 370 osób. Pozyskano blisko 15,5 tys. aplikacji. Zakładkę karierową odwiedziło blisko 20 tys. użytkowników. Również KPI celu mediowego i biznesowego zrealizowano w stopniu więcej niż oczekiwanym.
© ℗