Inspiracje na przyszłość

  • DI
opublikowano: 24-11-2021, 17:45
aktualizacja: 24-11-2021, 18:07

Konkurs „Siła przyciągania” i w tym roku dowodzi, że Employer Branding ma się całkiem dobrze. Widać to zarówno po dużej liczbie zgłoszeń, jak i ich jakości – w zdecydowanej większości bardzo wysokiej. Lubię ten konkurs między innymi za różnorodność kategorii, w jakich pracodawcy prezentują swoje działania. Prowadzą nas one przez większość spraw istotnych z punktu widzenia pracowników – od rekrutacji, poprzez rozwój, budowanie zaangażowania i lojalności, po wellbeing.

Komentarz partnera konkursu

Kategoria „Kampania wizerunkowa” jest zawsze jedną z tych najbardziej obleganych, jury nie ma łatwego zadania. W tym roku doceniono koncepcję firmy Nordea. Zaciekawiła pomysłem na sposób komunikacji, jest przemyślana i konsekwentnie prowadzona. Doceniono spójność przekazu na wszystkich punktach styku z odbiorcami i długofalowość działań. „Różne gatunki. Jeden zespół” – tak o sobie mówi ta firma, pokazując jednocześnie swoją kulturę otwartą na różnorodność.

Przybliżenie potencjalnym kandydatom kultury organizacyjnej firmy to także cel naszej nowej kampanii, którą od kilku tygodni realizujemy w Orange Polska. Chcemy w niej pokazać, jak wiele możliwości rozwoju i rozmaitych ról zawodowych związanych z nowoczesnymi technologiami oferuje nasza firma. „Przełącz się na przyszłość” rozpoczyna seria filmów pt. „Moja praca w 60 sekund”. O swoich codziennych zadaniach opowiadają sami pracownicy. Są wśród nich data scientist, ekspert ds. rozwoju sztucznej inteligencji, projektantka UX czy specjalistka ds. sprzedaży dla biznesu. Pokazują, że za technologiami i rozwiązaniami takimi jak 5G, IoT i ICT, a także stanowiskami o skomplikowanych nazwach, stoją ludzie z konkretnymi kompetencjami. Programują, projektują, wdrażają i rozwijają nowe usługi, doradzają klientom. Szybki rozwój technologii, z jakim mamy do czynienia w naszej branży, powoduje, że wciąż powstają całkowicie nowe role zawodowe.

Lidia Pierścińska ekspert ds. projektów rekrutacyjnych  i wizerunku pracodawcy, Orange Polska
Lidia Pierścińska ekspert ds. projektów rekrutacyjnych i wizerunku pracodawcy, Orange Polska

Wracając do „Siły przyciągania”, konkurs pokazał również, że wiele firm doskonale rozumie potrzebę budowania zaangażowania swoich pracowników i potrafi to robić. W tej kategorii mogliśmy zobaczyć kompleksowe projekty, angażujące często całe organizacje. Miały one różne cele, np. wyłonienie i wdrożenie wartości, rozwój pracowników czy budowanie zespołowości poprzez wspólne działania. Nagrodzony w tej kategorii Ten Square Games do ponownego zdefiniowania wartości zaprosił swoich pracowników, lecz postawił przede wszystkim na skuteczne wbudowanie ich w codzienne działania. Atutem projektu była jego komunikacja spójna z profilem działalności firmy, wpisująca się w klimat gier mobilnych, trafiająca w potrzeby pracowników.

Warto też wspomnieć o wyróżnionym zgłoszeniu agencji reklamowej Ancymony. To historia rebrandingu, w który zaangażowano praktycznie całą firmę – od momentu diagnozy, przez cały proces tworzenia nowej marki, jej wartości, po zaprojektowanie długofalowej komunikacji. Sposób przeprowadzenia zmiany sprawił, że to pracownicy byli jej twórcami i mogli się z nią utożsamić, zanim została zaprezentowana na zewnątrz.

Z ciekawością czekam na zgłoszenia do kolejnej edycji, zwłaszcza w kategorii budowania lojalności i poczucia przynależności, w której w tym roku nie przyznano nagrody. W tym jury było całkowicie zgodne: jesteśmy w momencie, w którym praca zdalna czy hybrydowa stała się normalnością. Dlatego potrzeba systemowych działań, wspierających utrzymywanie więzi w zespołach i poczucia, że jest się istotną częścią organizacji, nabiera jeszcze większego znaczenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane