Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości –nagroda główna – mBank

DI
opublikowano: 2024-02-26 12:08

Jeśli chcemy połączyć w jednym miejscu nowoczesne rozwiązania i bankowość, do głowy od razu przychodzi nam mBank – pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce, który od lat wyznacza trendy w bankowości mobilnej i online. mBank stworzył najbardziej innowacyjną na świecie platformę bankowości elektronicznej, docenioną prestiżowymi, międzynarodowymi nagrodami.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Chcąc utrzymać pozycję lidera w zakresie dostarczania innowacyjnych rozwiązań dla bankowości, mBank zapewnia pracownikom wszystkich obszarów dostęp do szerokiego zakresu pakietów szkoleniowych z kompetencji przyszłości, które zostały wypracowane na potrzeby strategii Grupy mBanku na lata 2021-2025.

Wybór umiejętności, w które organizacja chciała wyposażyć pracowników, został dokonany na podstawie wewnętrznego badania przeprowadzonego wśród kadry menedżerskiej na początku 2021 r. Wśród kompetencji, które pozwolą firmie osiągnąć założenia strategii do 2025 r., wskazali oni: kreatywność i innowacyjność, data analytics & science, Artificial Intelligence / Machine Learning, krytyczne myślenie i cyberbezpieczeństwo. W 2021 r. 13 proc. kadry, z wyłączeniem pionu IT, skorzystało ze szkoleń dotyczących kompetencji przyszłości. Teoria to jednak za mało, zdobywane kompetencje należy wykorzystywać także w praktyce. W tym celu powstał świeży koncept kierowany do wszystkich pracowników.

Kompetencje Przyszłości to inicjatywa strategiczna mBanku, której głównym celem jest rozwinięcie przez min. 15 proc. zatrudnionych w pierwszym roku – i min. 34 proc. w drugim roku trwania projektu – przynajmniej jednej z pięciu kompetencji przyszłości każdego roku. Narzędziem do osiągnięcia tych założeń jest Misja Innowacja – konferencja połączona z konkursem dla pracowników. Jest to oddolna inicjatywa tworzona przez różnorodny zespół (z obszarów IT, finanse, HR, ryzyko), pasjonatów innowacji i kompetencji przyszłości. Projekt był realizowany wyłącznie w ramach wewnętrznych zasobów i wspierany przez zarząd banku. Patronat nad wydarzeniem objął wiceprezes ds. informatyki i operacji.

Chociaż temat Misji Innowacji kojarzy się głównie z rozwiązaniami IT, do udziału w akcji zaproszeni byli pracownicy wszystkich pionów. Paleta działań wspierających rozwój kompetencji była bardzo różnorodna, składały się na nią: szkolenia online i offline, grywalizacja, webinary, warsztaty i konferencje. Konkurs towarzyszący pierwszej edycji Misji, która odbyła się w 2022 r., składała się z dwóch etapów. Najpierw pracownicy szukali usprawnień w swojej pracy, procesach lub produktach indywidualnie. Z grona 243 propozycji wybrano 30 najlepszych, które pomysłodawcy, wraz ze stworzonymi przez siebie crossfunkcyjnymi zespołami, rozwijali w czasie dwudniowej grywalizacji drużynowej.

W 2023 r. odbyła się Misja Innowacja 2.0 będąca kontynuacją wydarzenia z poprzedniego roku. Tym razem główny akcent położony był na wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Całość wydarzenia składała się z dwóch konferencji i konkursu, poprzedzonych cotygodniowymi webinarami i warsztatami z obszaru AI. W ramach konkursu drużynowego interdyscyplinarne zespoły pracowały przez dwa tygodnie nad rozwojem swoich inicjatyw w dwóch kategoriach: projekt wewnętrzny i projekt zewnętrzny. Finałowym zadaniem konkursowym było przedstawienie pomysłu w pięciominutowej prezentacji, na podstawie której jury wyłoniło zwycięzców. 20 wyróżniających się osób zostało nagrodzonych udziałem w wyjeździe edukacyjnym na Florydę – do siedziby NASA i start-upu z branży AI. Misja Innowacja została doceniona przez uczestników – 90 proc. z nich zadeklarowało, że poleciłoby udział w wydarzeniu swoim koleżankom i kolegom.