Innowacyjne podejście do przyciągania i zatrzymywania talentów jest kluczem do sukcesu każdej organizacji. W ocenianych kategoriach konkursowych dostrzegamy miks działań wywołujących efekt WOW oraz wyników żmudnej, dobrze zaplanowanej i długofalowej pracy.
W kampaniach employer brandingowych widzieliśmy połączenie nowatorskiego spojrzenia z nawiązaniem do klasycznych zagadnień. Z jednej strony mieliśmy taką, która kreatywnie wykorzystywała autentyczne portrety pracowników, ukazując różnorodność i możliwości rozwoju jako elementy sztuki, z drugiej — spotkaliśmy się z wykorzystaniem grafiki stworzonej przez AI, ale nawiązującej do silnej tradycji firmy. Zobaczyliśmy również, jak z humorem i w oparciu o elementy grywalizacji można budować kulturę organizacyjną w obszarze obsługi klienta, tworząc unikalne środowisko pracy i podnosząc standard obsługi.
W obszarze diversity & inclusion zwyciężyło zgłoszenie, które promowało międzygeneracyjną współpracę oraz demonstrowało, jak różnorodność i inkluzja mogą tworzyć innowacyjne, a zarazem trwałe rozwiązania, podkreślając jednocześnie, że z uwagi na starzejące się społeczeństwo coraz bardziej będziemy musieli aktywnie zadbać o ten aspekt różnorodności.
Autentyczność i zaangażowanie to kolejny wyróżnik nagrodzonych zgłoszeń. Wiele z tych projektów, w szczególności w obszarze budowania kultury organizacyjnej oraz wsparcia rozwoju, wyróżniało się zaangażowaniem prawdziwych pracowników, autentycznością przekazu, ale przede wszystkim oparciem działań na prawdziwych potrzebach zatrudnionych osób. Mogliśmy zaobserwować doskonałe przykłady tego, jak budowanie przyszłego potencjału liderów zaczyna się od mądrego planowania, a dzięki szerokiemu spojrzeniu na narzędzia dostępne do rozwoju talentów firma może budować silne zespoły na międzynarodową skalę.
Odwaga i eksperymentowanie to kolejny klucz do sukcesu, który pokazały nam firmy wykazujące się odważnym podejściem do transformacji cyfrowej, szczególnie w kontekście wykorzystania AI. Gotowość do podejmowania ryzyka, wprowadzania przełomowych rozwiązań pomaga zmieniać oblicze współczesnego HR-u, który w dobie rewolucji AI stoi nie tylko przed wyzwaniem odpowiedzenia sobie na pytanie o to, jak można wpleść tę technologię do HR, ale przede wszystkim ma przed sobą duże zadanie związane z identyfikacją i kształceniem nowych kompetencji wśród pracowników czy budowaniem ich otwartości na nowe rozwiązania.
Co interesujące, chociaż wiele tegorocznych zgłoszeń podszytych było wykorzystaniem sztucznej inteligencji, kapituła nie zdecydowała się przyznać nagród i wyróżnień w kategorii „Nowoczesne narzędzia i technologie w zarządzaniu ludźmi” — w tym zakresie zachęcamy do poszukiwania przełomowych zastosowań tej technologii w HR. W tegorocznej edycji każdy z nagrodzonych i wyróżnionych projektów nie tylko spełnił oczekiwania jury, ale także w jakiś sposób pokazał pewne kierunki dla przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi, pokazując, że przyciąganie i angażowanie talentów wymaga połączenia wizji, pasji i innowacji. To, co dziś jest innowacją, jutro stanie się standardem — a być może już teraz widzimy, jakie standardy będą kształtować przyszłość pracy