Efektywne działania well-being i work-life balance – wyróżnienie – ROHLIG SUUS Logistics

DI
opublikowano: 2024-02-26 12:18

ROHLIG SUUS Logistics to działająca od 32 lat polska firma o globalnym zasięgu w branży TSL, która specjalizuje się w transporcie, magazynowaniu towarów, spedycji i odprawach celnych oraz doradztwie w zakresie zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw. W ponad 30 oddziałach firmy zatrudnionych jest 2205 osób. Ambicją spółki jest zdobycie pozycji lidera wśród pracodawców w branży TSL, dlatego jednym z pięciu celów strategicznych firmy na lata 2022-2025 jest budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

SUUS z łaciny oznacza swój, własny – taka też jest kultura organizacyjna firmy, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Potwierdzają to badania opinii pracowników, w ramach których 89 proc. respondentów (przy frekwencji 96 proc.) odpowiedziało pozytywnie na pytanie: Mój przełożony/przełożona widzi we mnie człowieka, a nie tylko pracownika. Emanacją tej filozofii jest „Stacja Dobrostan” – kampania edukacyjna, która ma pomóc pracownikom firmy zadbać o siebie w czterech najważniejszych obszarach: ciała, głowy, wewnętrznej siły i relacji. Program, realizowany w modułach poświęconych każdemu z tematów osobno, ma trwać od lipca 2023 r. do czerwca 2024.

Celem „Stacji Dobrostan” jest poprawa samopoczucia psychicznego i fizycznego pracowników i współpracowników oraz idące za tym podniesienie zadowolenia z pracy, a także gotowość na wyzwania również w życiu prywatnym. Ważną częścią kampanii jest dostarczenie menedżerom praktycznych informacji, jak zauważać i reagować na oznaki kryzysu psychicznego członków zespołu. Każdy pracownik może też skorzystać z bezpłatnej i anonimowej pomocy psychologicznej w ramach platformy HearMe. Dodatkowym celem jest zaopiekowanie się aspektem work-life balance. Projekt „Stacja Dobrostan” obejmuje m.in. psychoedukację, szkolenia, webinaria z ekspertami zewnętrznymi, wyzwania sportowe czy forum do dyskusji i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Pracownicy zespołu HR, którzy realizują ten projekt, posiadają odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz umiejętności do prowadzenia warsztatów (są certyfikowanymi trenerami i coachami oraz Praktykami Pozytywnej Odporności Psychicznej), jak również konsultacji kryzysowych (certyfikowani Konsultanci Kryzysowi, terapeuci w trakcie nauki w Szkole Psychoterapii), a do prowadzenia webinariów zapraszani są zewnętrzni eksperci.

To, jak ta inicjatywa jest potrzebna, widać po pierwszym module „Stacji Dobrostan”, który już się odbył. Organizatorzy liczyli, że na pierwszej stacji, poświęconej ciału, spotka się z nimi minimum 200 uczestników, tymczasem w pierwszej części projektu udział wzięło aż 846 pracowników. Pozytywne opinie na temat inicjatywy pozwalają przypuszczać, że na następnej stacji pasażerów będzie jeszcze więcej.