Wyzwania i dobre praktyki w HR

ANNA SZCZEBLEWSKA Lider People & Change PwC
opublikowano: 27-06-2017, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA MERYTORYCZNEGO

Werze dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i nowych technologii firmy na całym świecie stają przed coraz większymi wyzwaniami w zarządzaniu talentami. Z globalnego badania PwC „CEO Survey” z 2017 r. wynika, że tematy związane z zarządzaniem ludźmi nie pozostają już tylko w sferze zainteresowań działów HR, ale są także coraz ważniejsze dla prezesów. Wskazują oni kapitał ludzki tuż obok inwestycji w nowe technologie jako kluczowy priorytet biznesowy. Jednocześnie 77 proc. prezesów dostrzega wyzwanie w pozyskaniu kandydatów z odpowiednimi kompetencjami.

Ania Szczeblewska
Zobacz więcej

Ania Szczeblewska

Kolejnym wyzwaniem jest zarówno selekcja właściwych kandydatów, jak i jakość rekrutacji. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu kandydata niedopasowanego do kultury organizacyjnej, do stanowiska i zespołu oznacza dla firmy bardzo wymierne straty finansowe i jest głównym powodem dobrowolnych odejść pracowników. Dla działów HR wyzwaniem jest także dbałość o jakościowy kontakt z kandydatem. Efektywność rekrutacji utrudniają powtarzające się czynności: szukanie właściwych kandydatów, czytanie i selekcja CV, spotkania z osobami, które ostatecznie nie spełniają oczekiwań. Komunikacja i utrzymywanie relacji z kandydatami schodzi często na dalszy plan, co powoduje frustrację osób, które po złożeniu aplikacji nie dostają od firmy żadnej informacji zwrotnej.

Efektem jest ich negatywne nastawienie do firmy zarówno jako pracownika, jak i klienta. Umiejętność zatrzymania pracowników to następne wielkie wyzwanie dla firm. Według Instytutu Gallupa, mamy obecnie do czynienia ze światowym kryzysem zaangażowania. Zaledwie 13 proc. pracowników deklaruje pełne zaangażowanie w wykonywaną pracę i przywiązanie do firmy.

Wobec tych wyzwań coraz większe znaczenie ma popularyzacja dobrych praktyk w zarządzaniu talentami. W konkursie „Siła przyciągania” chcemy nagradzać firmy, które sięgają po niestandardowe pomysły, wyróżniają się zrozumieniem grupy docelowej, nieprzeciętną kreatywnością w poszukiwaniu rozwiązań i osiągają dzięki temu wymierne efekty.

W tym roku stworzyliśmy nową kategorię konkursową: HR Tech. Chcemy bowiem nagradzać firmy, które sięgają po najnowocześniejsze zdobycze technologii, takie jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR i AR), czatboty czy tzw. wearables. Ich wykorzystanie przez działy HR w tworzeniu nowoczesnego środowiska pracy, komunikacji firmowej, rekrutacji, employer brandingu czy w rozwoju pracowników jest ogólnoświatowym trendem, szczególnie ważnym z punktu widzenia demografii i dającym firmom możliwość zbudowania znaczącej przewagi konkurencyjnej w pozyskaniu kandydatów i zatrzymaniu kluczowych pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANNA SZCZEBLEWSKA Lider People & Change PwC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu