Wyróżnienie specjalne

  • DI
opublikowano: 24-11-2021, 17:05

Rynek pracownika, wojna o kandydatów – bez względu na to, jak nazwiemy sytuację w branży IT, powszechnie wiadomo, że pozyskiwanie pracowników nie należy w niej do najłatwiejszych. Dla 7N, duńskiej firmy obecnej w Polsce już 15 lat, od początku działalności bardzo ważne są doświadczenia pracowników i konsultantów. Strategia, skupiająca się bardziej na zatrzymaniu obecnych pracowników niż pozyskiwaniu nowych, dobrze sprawdza się w konkurencyjnym środowisku i przynosi zadowalające efekty, bo rotacja w 7N jest mniejsza niż u konkurencji.

Wyróżnienie specjalne: 7N

Firma postanowiła jednak pójść krok dalej. Stawiając relacje na pierwszym miejscu, zauważono bowiem, że jest dobrze znana i ceniona grupa, o której doświadczenia nie dba się jeszcze w sposób ustrukturyzowany. Chodzi o byłych pracowników firmy. Stąd wzięła się też nazwa programu – „Alumni 7N”. Założono, że zadbanie o doświadczenia tych, którzy już dla firmy nie pracują, nie tylko uspójni działania 7N na całej „Human Experience Journey”, lecz również przełoży się na konkretne korzyści dla organizacji.

Projekt „Alumni 7N” składa się z trzech obszarów: komunikacja i relacje (coroczna impreza, prywatna grupa na LinkedIn, kwartalny newsletter), benefity (możliwość uczestniczenia w różnych szkoleniach na preferencyjnych warunkach) i dodatkowe programy, np. „Boomerang”, czyli ułatwiona rekrutacja dla osób, które chciałyby wrócić do 7N.

W pierwszym roku działania programu przystąpiło do niego 46 proc. byłych konsultantów 7N (zakładano 30 proc.). Efekty programu były mierzone również pod kątem finansowym i po ich przeanalizowaniu podjęto decyzję o jego wdrożeniu również w Danii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane