Strategiczne podejście do działań well-being

  • DI
opublikowano: 24-11-2021, 16:34

Pandemia odcisnęła piętno na każdej branży, ale bez wątpienia to ochrona zdrowia została wystawiona na szczególnie ciężką próbę. Mimo że medycy wykazują się znakomitym zorganizowaniem, pełną mobilizacją oraz szybkim przepływem informacji, praca w warunkach podwyższonego stresu negatywnie wpływa na ich stan zdrowia.

Nagroda główna: Grupa LUX MED
Po sprawnym przeprowadzeniu akcji szczepień dla pracowników realizujemy kolejne projekty, aby zapewnić im jak najbardziej komfortowe warunki pracy i zadbać o ich zdrowie fizyczne i psychiczne - mówi Dorota Sawicz, dyrektor personalna w Grupie LUX MED.
Po sprawnym przeprowadzeniu akcji szczepień dla pracowników realizujemy kolejne projekty, aby zapewnić im jak najbardziej komfortowe warunki pracy i zadbać o ich zdrowie fizyczne i psychiczne - mówi Dorota Sawicz, dyrektor personalna w Grupie LUX MED.

To sprawia, że Grupa LUX MED, największy pracodawca prywatnej ochrony zdrowia w Polsce (ponad 17,5 tys. zatrudnionych), realizuje kolejne projekty, aby zapewnić pracownikom jak najbardziej komfortowe warunki pracy oraz zadbać o ich zdrowie fizyczne i psychiczne.

Przez ostatnie półtora roku podjęliśmy wiele działań, aby jeszcze bardziej zatroszczyć się o naszych pracowników, zapewnić maksymalne wsparcie i bezpieczeństwo. Kluczowe było sprawne przeprowadzenie akcji szczepień dla personelu oraz dostosowanie oferty wellbeingowej do zmieniających się potrzeb. Zaopiekowaliśmy obszar zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego – wyjaśnia Dorota Sawicz, dyrektor personalna w Grupie LUX MED.

Program wellbeingowy istnieje w Grupie LUX MED od 2013 r., a jego celem jest dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników poprzez edukowanie oraz budowanie świadomości w zakresie profilaktyki i zdrowego stylu życia.

W projektowaniu nowej strategii wellbeingowej wyodrębniono i skupiono się na kilku obszarach: zdrowiu psychicznym, sporcie i aktywności fizycznej, bezpieczeństwie oraz profilaktyce. Uwzględniono przy tym różnorodność grupy docelowej – zbadano potrzeby kadry medycznej, która stanowi niemal 3/4 pracowników, menedżerów, pracowników biurowych oraz przedstawicieli innych zawodów.

Pracownicy ochrony zdrowia są narażeni na długotrwały stres oraz wypalenie zawodowe związane z przedłużającym się stanem zagrożenia epidemiologicznego. W Grupie LUX MED wychodzimy z założenia, że troszcząc się o naszych pracowników i ich rodziny, poprawiamy ich zdrowie i samopoczucie, ale także, pośrednio, wpływamy na pozytywne doświadczenia naszych pacjentów – wyjaśnia Dorota Sawicz.

Największym zainteresowaniem pracowników cieszą się te nakierowane na zdrowie psychiczne, w szczególności medycynę snu, techniki relaksacji, mindfulness. Dla menedżerów uruchomiono warsztaty na temat stresu, wypalenia zawodowego oraz identyfikowania symptomów pogorszenia stanu zdrowia wśród pracowników. Dodatkowo wszyscy zatrudnieni mogą bezpłatnie korzystać z infolinii psychologicznej, a zespoły ze specjalnego wsparcia oraz interwencji kryzysowych. Prowadzone są także webinary poświęcone m.in. tematyce profilaktyki, np. nadciśnieniu tętniczemu czy wzmacnianiu odporności w sezonie infekcyjnym.

WYRÓŻNIENIE: Wonga

Wonga jest liderem branży finansów online. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że jej siłą są przyjacielskie, bliskie relacje między pracownikami. Wzajemna serdeczność sprawiała, że pracownicy lubili przychodzić do biura i brali aktywny udział w życiu firmy. Pandemia i praca hybrydowa (70 proc. zespołu pracowało w domach) znacznie to ograniczyły, co nie pozostało bez wpływu na relacje i komunikację. Aby temu przeciwdziałać, podjęto wiele działań w czterech obszarach: zdrowie fizyczne, dobrostan psychiczny, ekologia i komunikacja.

Przykładem jest wyzwanie #Wongaktywni, które polegało na codziennym zbieraniu kroków i dzieleniu się tym w firmowym intranecie. Celem akcji było wyciągnięcie ludzi z domów i zachęcenie ich do większej aktywności fizycznej. Dodatkowym elementem była rywalizacja drużynowa i indywidualna, która w znacznym stopniu poprawiła komunikację, a podjęte działania przyczyniły się także do integracji między zespołami.

Działania w obszarze dobrostanu psychicznego polegały m.in. na zwróceniu uwagi pracowników na wewnętrzne potrzeby organizmu i konieczność dbania o work-life balance. Zorganizowano np. oddechowe warsztaty relaksacyjne online, w których trakcie można było nauczyć się, jak rozluźniać ciało i umysł oraz jak kontrolować reakcje na stres. Ważnym elementem było też budowanie świadomości o wpływie zdrowego odżywiania na kondycję psychiczną.

Natomiast w ramach akcji edukacyjnej #WidzimySię tłumaczono pracownikom, jak istotnym elementem komunikacji jest sfera wizualna, przekonując ich do włączania kamer podczas spotkań online.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane