Przyciągnięcie i zatrzymanie pracowników jest dziś niezwykle trudne, dlatego FM Logistic otwiera się na niestereotypowych kandydatów – kobiety, osoby z niepełnosprawnością czy obcokrajowców. Nie jest to łatwa zmiana, aby mogła się dokonać, najpierw należy otworzyć na różnorodność obecnych pracowników firmy i pokazać im, że praca w różnorodnym zespole daje mnóstwo korzyści. Zadanie przeprowadzenia organizacji przez ten proces zostało powierzone działowi HR, który przygotował kompleksową strategię D&I.
Do wprowadzenia działań w obszarze różnorodności posłużył koncept znany już wcześniej pracownikom firmy – dotychczasowe hasło „Tak pracują #Zawodowcy” zostało zaadaptowane na: „Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami”. Slogan ten, rozwijany na różne sposoby, stał się główną platformą komunikacji w zakresie działań D&I, a strategia została dopasowana do grupy docelowej i adresowała najpilniejsze, pod kątem biznesowym i rekrutacyjnym, wymiary różnorodności. W kampanię od samego początku zaangażowany był zarząd firmy, co podkreślało jej znaczenie dla biznesu i nadawało wysoki priorytet. Powołana została także grupa ambasadorów zmiany złożona z pracowników reprezentujących różne obszary biznesowe.
Pierwszym etapem kampanii były działania edukacyjne, które najpierw objęły osoby pracujące na stanowiskach liderskich (pigułki wiedzy dla liderów, spotkania i szkolenia z zakresu DEIB, prezentacje, broszury itp.), a następnie kaskadowo przenosiły się na pozostałych pracowników. Materiały edukacyjne dla pracowników magazynowych dopasowano do ich potrzeb. W przestrzeniach firmowych pojawiły się m.in. naklejki w nieregularnych, zróżnicowanych kształtach, naklejone na: lodówkach, lustrach, drzwiach itd. Zorganizowano także quiz dotyczący różnych aspektów różnorodności, a zwycięzcy otrzymywali tematyczne gadżety. Do wzięcia udziału w kampanii zaproszono dzieci pracowników. Najmłodsi przygotowali prace plastyczne na temat „Jak różnisz się od swojego przyjaciela/przyjaciółki”. 115 konkursowych dzieł zostało wystawionych w ramach wystawy z okazji Dnia Dziecka. Aby oswoić pracowników z tematem niepełnosprawności, przygotowano komiks, który przedstawiał zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo na kanałach i w social mediach firmy prezentowano success stories przedstawicieli grup mniejszościowych, którzy już pracują w firmie. Podczas kampanii wprowadzono szereg zmian proceduralnych obejmujących m.in.: dodatkowe ubezpieczenie dla pracowników z niepełnosprawnością, tłumaczenie komunikacji wewnętrznej na j. ukraiński, wprowadzenie feminatywów czy zaproszenie kobiet do udziału w firmowym turnieju piłki nożnej.
Chociaż kampania miała ograniczony budżet – zaledwie 10 tys. zł – osiągnęła wyniki wyższe od zakładanych. 76 proc. pracowników poświęciło swój czas, aby dowiedzieć się więcej o różnorodności, a o 50 proc. wzrosło zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami (ujawnionych po kampanii i z poleceń pracowniczych). Pozytywny odbiór kampanii w organizacji sprawił, że została adaptowana na rynek słowacki i czeski. Dzięki spójnym działaniom udało się osiągnąć zamierzone cele oraz wzmocnić poczucie bezpieczeństwa i przynależności do organizacji.