Boldare to podmiot tworzący i rozwijający produkty cyfrowe, jak platformy internetowe, aplikacje i niestandardowe rozwiązania software’owe, wspierające cyfrową transformację firm. Boldare to też organizacja turkusowa, pracująca w holakracji, co oznacza m.in. brak klasycznej hierarchii, pracownicy są równi, nie podlegają nikomu, sami tworzą firmę i wypełniają jej misję, każdy pracownik ustala swoje cele i odpowiada za ich realizację. Turkusowa organizacja opiera się na wysokiej świadomości, współpracy i zaufaniu. Boldare zrzesza ponad 200 specjalistów, dla których ważny jest rozwój, wymiana wiedzy, odpowiedzialność, atmosfera pracy, zorientowanie na zespół.

Nasz zespół liczy obecnie 200 osób, które są rozproszone po całej Europie. Onboardujemy nowych pracowników wyłącznie zdalnie, co udaje się nam dzięki skupieniu, otwartości, odwadze i zaangażowaniu. Jako Boldare chcemy nie tylko budować innowacyjne, cyfrowe produkty, ale również staramy się inspirować innych.
W takim kierunku sformułowane są też cele onboardingu w Boldare, to m.in. rozwijanie umiejętności i postaw potrzebnych do pracy w tej firmie, wzmocnienie zaangażowania i satysfakcji z pracy, poznanie i budowanie relacji ze współpracownikami, ponadto zbieranie i procesowanie potrzeb nowych pracowników firmy. Nieodłączną częścią procesu są spotkania na temat misji i wizji organizacji, spotkanie Q&A z założycielami oraz warsztaty o postawach, feedbacku, ownershipie i podstawach samoorganizacji, holakracji. Ponadto spotkania dotyczące wsparcia technicznego.
Onboarding w całości jest zdalny, dostosowany do formuły hybrydowej, z możliwością pracy w jednym z biur w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu lub Gliwicach, ale obejmujący też osoby na stałe pracujące za granicą np. we Francji, Portugalii czy Norwegii. Trwa trzy miesiące, odbywa się za pomocą takich narzędzi jak Slack, Asana, Google Meet.
Zaczyna się pre-onboardingiem, który rusza z chwilą podpisania umowy. Nowy pracownik zostaje dodany na kanał #preboarding na Slacku. Kanał jest miejscem wymiany informacji i inspiracji, umawiania spotkań wdrożeniowych i integracji. Nową osobę wita onboarding guide, który odpowiada na pytania, dzieli się artykułami i materiałami o firmie. Nowy pracownik, zwany Onboldersem, zostaje szczegółowo poinformowany o przebiegu pierwszego dnia pracy, kiedy bierze udział w trzech spotkaniach online: powitalnej kawce, następnie wdrożeniu do onboardingu ze swoim onboarding guidem, z którym spotyka się ponownie na podsumowaniu dnia. Poza tym Onbolders samodzienie decyduje, które elementy onboardingu realizuje w danym momencie, a przebieg procesu jest mierzony dzięki ankiecie gotowości i zakochania wypełnianej przez Onboldersa co dwa tygodnie.
W proces onboardingu pracownika zaangażowanych jest kilka osób, to onboarding guide, onboarding architect, który projektuje i modyfikuje proces onboardingu w oparciu o dane, a także osoby szkolące, czyli członkowie zespołu, którzy prowadzą spotkania i warsztaty, oraz Buddy – osoba w tej roli dzieli się swoją wiedzą, znajomością organizacji, prowadzi regularne sprawdzanie przebiegu procesu i wspiera Onboldersa w czasie poznawania firmy. Onboarding w Boldare zawiera również elementy integracyjne w postaci takich spotkań o kulturze, ścieżkach rozwoju czy komunikacji.
Rocznie średnio procesem onboardingu objętych jest 67 osób. Po trzecim miesiącu Onboldersi deklarują gotowość do pracy na poziomie 9,2 i zakochanie na poziomie 9,6 (na skali do 10).
© ℗