Oferta pracy musi być sprofilowana

JACEK KOWALSKI członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska
opublikowano: 27-06-2017, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA

W takich branżach jak telekomunikacja czy IT szczególnie trudno obsadzić niektóre stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Jesteśmy w podobnej sytuacji jak inni pracodawcy działający w tak dynamicznej i rozwojowej branży. Konkurujemy o sprzedawców, w cenie są pracownicy obsługujący klientów. Poszukujemy specjalistycznych, technologicznych kompetencji, którymi zainteresowane są także inne firmy. Na rynku pracy coraz trudniej o doświadczonych specjalistów IT. To grupa ludzi, do których praca przychodzi sama, i to w coraz bardziej atrakcyjnym „opakowaniu”.

Jacek Kowalski

To oczywiste, że aby zostać zapamiętanym pośród innych pracodawców, trzeba się wyróżnić. Warto więc prowadzić konsekwentną komunikację niezależnie od tego, czy specjalistów o określonych kompetencjach potrzebujemy właśnie w tym momencie. O środowisku pracy, wykorzystywanych technologiach, narzędziach i atmosferze można informować stale — to powinno zaprocentować w przyszłości.

Nie można oczywiście zapominać o działaniach skierowanych do obecnych pracowników. Warto inspirować ich do zaangażowania się w życie organizacjii budować trwałe więzi. Efekty będzie widać choćby w rekomendacji pracowników. Kandydaci z polecenia są często lepiej dopasowani do ofert, na które aplikują. Pracownicy, dbając o swój wizerunek, polecają sprawdzone osoby. W Orange rozwijamy program „Polecam-Zyskuję”, poprzez który zachęcamy naszych pracowników do prezentowania naszych ofert pracy swoim znajomym i rekomendowania im pracy u nas.

Gdy obserwuje się liczbę zgłoszeń do takich konkursów jak „Siła przyciągania”, widać, że coraz więcej organizacji widzi korzyści z działań employer brandingu. Oczywiste jest, że takie działania nie mogą być jedynie aspiracjami. Trzeba konsekwentnie wywiązywać się z deklarowanych obietnic.

Nasza strategia działań employer brandingu jest oparta na konkretnych podstawach. Analizujemy postrzeganie marki jako pracodawcy na rynku polskim. Określamy grupy docelowe i planujemy przeznaczone dla nich działania. A propozycję EVP opieramy głównie na wynikach naszych wewnętrznych badań, dlatego odzwierciedla ono także naszą kulturę i zwyczaje. Oferta Orange jest uniwersalna, związana z globalną marką Orange, ale też osadzona w realiach polskiego rynku i naszych wyzwań biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK KOWALSKI członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

Polecane