Oferta pracy musi być sprofilowana

JACEK KOWALSKI członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska
opublikowano: 27-06-2017, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA

W takich branżach jak telekomunikacja czy IT szczególnie trudno obsadzić niektóre stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Jesteśmy w podobnej sytuacji jak inni pracodawcy działający w tak dynamicznej i rozwojowej branży. Konkurujemy o sprzedawców, w cenie są pracownicy obsługujący klientów. Poszukujemy specjalistycznych, technologicznych kompetencji, którymi zainteresowane są także inne firmy. Na rynku pracy coraz trudniej o doświadczonych specjalistów IT. To grupa ludzi, do których praca przychodzi sama, i to w coraz bardziej atrakcyjnym „opakowaniu”.

Jacek Kowalski
Zobacz więcej

Jacek Kowalski

To oczywiste, że aby zostać zapamiętanym pośród innych pracodawców, trzeba się wyróżnić. Warto więc prowadzić konsekwentną komunikację niezależnie od tego, czy specjalistów o określonych kompetencjach potrzebujemy właśnie w tym momencie. O środowisku pracy, wykorzystywanych technologiach, narzędziach i atmosferze można informować stale — to powinno zaprocentować w przyszłości.

Nie można oczywiście zapominać o działaniach skierowanych do obecnych pracowników. Warto inspirować ich do zaangażowania się w życie organizacjii budować trwałe więzi. Efekty będzie widać choćby w rekomendacji pracowników. Kandydaci z polecenia są często lepiej dopasowani do ofert, na które aplikują. Pracownicy, dbając o swój wizerunek, polecają sprawdzone osoby. W Orange rozwijamy program „Polecam-Zyskuję”, poprzez który zachęcamy naszych pracowników do prezentowania naszych ofert pracy swoim znajomym i rekomendowania im pracy u nas.

Gdy obserwuje się liczbę zgłoszeń do takich konkursów jak „Siła przyciągania”, widać, że coraz więcej organizacji widzi korzyści z działań employer brandingu. Oczywiste jest, że takie działania nie mogą być jedynie aspiracjami. Trzeba konsekwentnie wywiązywać się z deklarowanych obietnic.

Nasza strategia działań employer brandingu jest oparta na konkretnych podstawach. Analizujemy postrzeganie marki jako pracodawcy na rynku polskim. Określamy grupy docelowe i planujemy przeznaczone dla nich działania. A propozycję EVP opieramy głównie na wynikach naszych wewnętrznych badań, dlatego odzwierciedla ono także naszą kulturę i zwyczaje. Oferta Orange jest uniwersalna, związana z globalną marką Orange, ale też osadzona w realiach polskiego rynku i naszych wyzwań biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK KOWALSKI członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu