Rekrutacja 160 pracowników przez firmę logistyczną wchodzącą na konkurencyjny rynek, było poważnym wyzwaniem. Do kampanii przystąpiono pod silną presją biznesu i terminu startu przedsiębiorstwa. Grupą docelową byli operatorzy wózków widłowych i pracownicy magazynowi czyli osoby żyjące w społecznościach lokalnych, niezbyt wierzące reklamom, raczej ufające opinii znajomych. To target, któremu szczególnie zależy na stabilności zatrudnienia.

Obszar inkluzywności i różnorodności ma dla nas w organizacji bardzo istotne znaczenie. Dzięki przełamującej stereotypy kampanii rekrutacyjnej udało nam się uruchomić nową platformę logistyczną w Głogowie, gdzie zatrudniliśmy 150 osób, z czego ponad 65 proc. stanowiły kobiety.
Kampanię oparto na EVP firmy, dobrze przemyślanej strategii i ambasadorach czyli pracownikach z innych lokalizacji. Postawiono na emocje (z realnymi pracownikami można się utożsamiać) i wiarygodność (o ofercie mówili pracownicy, czyli ci, którzy sami z niej korzystają). Hasło kampanii „Tak pracują #Zawodowcy”.
Komunikat o ofercie pracy trafił do mediów lokalnych i branżowych, publikowano wywiady z ambasadorami kampanii. Wykorzystano także sieci reklamowe Google, Facebooka i OLX. Reklamę zewnętrzną umieszczono na billboardach w Głogowie i w bankomatach. Nie dało się uniknąć kontaktu z informacją.
Strona www.FMglogow.pl, zawierająca informacje o powstającym w Głogowie centrum logistycznym i ofercie pracy, była agregatorem ruchu z wszystkich kanałów wykorzystanych w kampanii, umożliwiając śledzenie i optymalizację ruchu i konwersji. Przygotowana została w dwóch językach – polskim i ukraińskim.
Innowacyjnym elementem kampanii było zupełnie nowe myślenie o kobietach w branży logistycznej. Uczyniono je kluczowymi odbiorcami kampanii. Pokazano operatorki wózków widłowych, które opowiadały o swoich początkach i wyzwaniach z jakimi się mierzą (stereotyp męskiej pracy związanej z wysiłkiem fizycznym). Emitowano je w mediach i kanałach social mediowych firmy.
Przygotowano także kreacje adresowane wyłącznie do kobiet i w ten sposób targetowano reklamy.
Rezultat kampanii? Zatrudniono komplet pracowników, a większość osób zatrudnionych w Głogowie to kobiety.
© ℗