Bank BNP Paribas powstał w wyniku kolejnych fuzji, tworząc coraz większą zbiorowość pracowników z różną historią i kulturą pracy. Projekt nowej kultury organizacyjnej miał temu zaradzić, budując społeczność deklarującą wspólne wartości i kulturę na nich opartą.
Wartości zostały sformułowane przez pracowników: transparentność, odwaga, empowerment, prostota, współpraca. Każda z nich daje pracownikom sprawczość, której werbalizacją jest słowo „Mogę”. W kampanii stało się ono wiralem żyjącym własnym życiem, kluczem rozlicznych haseł. Słowo o silnym, pozytywnym zabarwieniu.

Kiedy wartości są dla ciebie jasne, to podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze – taka maksyma nam przyświecała, gdy dwa lata temu chcieliśmy trafić do serc i umysłów naszych pracowników z nowymi wartościami firmy. Komunikowaliśmy się w sposób transparentny, z otwartą głową na nietypowe sposoby przekazywania idei.
Kampanię rozpoczęła animacja i powstanie muralu, ilustrującego wartości i towarzyszące im emocje, w siedzibie głównej banku. Zorganizowano spotkania informacyjne dotyczące nowej kultury organizacyjnej, debatę o wartościach w życiu i pracy. W komunikacji wewnętrznej pojawiły się rozmowy z członkami zarządu i wypowiedzi pracowników jak rozumieją wartości i postawy, które z nich wynikają, relacje z licznych eventów „wartościowych”, dedykowane aplikacje, podcasty. Użyto też tradycyjnych środków komunikacji, jak plakaty, wlepki, itp. W Dniu Docenienia można było wysłać współpracownikom tzw. kartki docenienia w duchu wartości.
Efekty kampanii zmierzono w cyklicznym badaniu Pulse Check. Blisko 90 proc. pracowników zadeklarowało, że zna i rozumie wartości kultury organizacyjnej. W trakcie Dnia Doceniania pracownicy wysłali blisko 9,5 tysiąca kartek z aplikacji.
© ℗