Rezultaty Mastercard zamykają sezon wynikowy w branży kart płatniczych, którą inwestorzy postrzegają jako ważny barometr nastrojów konsumenckich. Ze względu na dominującą pozycję w codziennych płatnościach na całym świecie Mastercard i Visa są uznawane za stosunkowo odporne na potencjalne spowolnienie w płatnościach.
Mastercard z lepszymi wynikami niż zakładano
Konkurencyjna Visa również przekroczyła prognozy analityków, a strategia American Express, koncentrująca się na zamożnych klientach, pozwoliła jej osiągnąć rekordowe przychody w tym okresie.
Skorygowany zysk Mastercard osiągnął 3,96 mld USD, co oznacza 4,38 USD na akcję – więcej, niż zakładał konsensus analityków na poziomie 4,32 USD. Przychody netto wzrosły o 17 proc., do 8,6 mld USD.
Na wyniki wpływa rosnący udział usług dodatkowych – od cyberbezpieczeństwa po narzędzia do walki z oszustwami – które odpowiadają już za ponad jedną trzecią przychodów spółki, notując wzrost o 25 proc. w ujęciu rocznym. Firma korzysta również ze zwiększonego popytu na rozwiązania ograniczające ryzyka w transakcjach cyfrowych.
Segment transgraniczny Mastercard z mocnym wzrostem
Silny był także segment płatności transgranicznych, gdzie wolumen wzrósł o 15 proc. licząc w lokalnych walutach, co odzwierciedla ożywienie w podróżach międzynarodowych.
Mimo dobrych wyników akcje Mastercard lekko traciły w handlu przedsesyjnym, a niepewność co do kondycji konsumentów wzrosła po paraliżu statystyki rządowej w wyniku chwilowego zamknięcia administracji federalnej, który utrudnia ocenę szerszych trendów gospodarczych.
