Grupa Bosch, globalny dostawca technologii i usług, ma w Polsce cztery spółki, które zatrudniają ponad 9500 pracowników. Co miesiąc dołącza do nich około 40 nowych. Firma chce ich witać w wyjątkowy sposób, efektywnie wprowadzając w nowe środowisko pracy.

Podczas onboardingu staramy się dobrze poznać nowych pracowników, poznać ich potrzeby i zainspirować do pracy z nami, tak by nasza współpraca trwała jak najdłużej
Nagrodzony projekt objął kilkaset osób w warunkach pracy hybrydowej. Jego celem była maksymalizacja efektywności procesu onboardingu. Postanowiono go osiągnąć dzięki aplikacji Gamfi Onboarding. To narzędzie koordynujące działania prowadzone również w procesie analogowym – w formie szeregu rozproszonych czynności. Udostępnia ono także treści dla pracownika.
Osoba wybrana w procesie rekrutacyjnym zyskuje dostęp do Gamfi Onboarding 21 dni przed podjęciem pracy. Na etapie pre-onboardingu aplikacja prowadzi ją krok po kroku przez przez wdrożenie: wskazuje kolejne zadania do wykonania, edukuje w kluczowych tematach. Usprawnia też pracę kierownika do spraw rekrutacji.
Co ciekawe, pracownicy Grupy Bosch za pośrednictwem aplikacji wdrażani są według różnych ścieżek: osobna jest dla nowych pracowników, osobna dla tych powracających (reonboarding), np. po urlopie wychowawczym, jeszcze inna dla programistów.
Mail powitalny zawiera link aktywacyjny do platformy, pierwsze zadanie, podstawowe informacje o firmie i ankietę dotyczącą rekrutacji. Za pośrednictwem aplikacji Gamfi Onboarding pracownicy m.in. wybierają powitalny zestaw prezentowy; pracujący online otrzymują go w domu, a pracujący w biurze odbierają pierwszego dnia pracy. Ta przyjemna część procesu wdrażania zebrała serdeczne opinie zatrudnianych osób.
Osiem dni przed startem przychodzi pierwszy puls check z pytaniem o samopoczucie pracownika w procesie wdrażania. Takie pytania o samopoczucie będą się pojawiać jeszcze cztery razy w pierwszych miesiącach pracy. Pozwala to zyskać wiedzę, która pomaga zoptymalizować proces onboardingu.
W 21-dniowy proces pre-onboardingu zaangażowany jest także menedżer, któremu podlega pracownik. W aplikacji otrzymuje on informacje o pracowniku i pierwsze zadanie dotyczące zawnioskowania o potrzebny sprzęt i dostępy. Dwa tygodnie przed startem przydziela on pracownikowi buddiego, który informowany jest w aplikacji o swojej roli oraz zadaniach, aby pomóc nowej osobie jak najlepiej odnaleźć się w organizacji. Na tydzień przed startem pracy nowego pracownika menedżer dostaje listę kontrolną z kolejnymi zadaniami przypisanymi do etapu wdrożenia. Zajętych bieżącą pracą menedżerów aplikacja wspiera w zaplanowanym wdrożeniu pracownika.
Z aplikacji Gamfi Onboarding można korzystać na komputerze i urządzeniach mobilnych, po polsku i angielsku.
Innowacyjność rozwiązania przejawia się w wielu rozwiązaniach, takich jak podtrzymywanie kontaktu z nowym pracownikiem przed podjęciem pracy, wyodrębnienie różnych ścieżek onboardingu, dostosowanie aplikacji do hybrydowego trybu pracy, badanie nastroju pracownika przed podjęciem pracy i po nim, automatyczne zaangażowanie opiekuna HR i menedżera.
Aplikacja integruje niezbędne działania różnych interesariuszy w jednym narzędziu, mieści materiały, które musiałyby zostać wysłane ręcznie w klasycznym procesie, udostępnia pracownikowi narzędzie prowadzące przez proces wdrożenia, co zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności. Zdigitalizowany proces jest ujednolicony, wolny od ryzyka ludzkich błędów i zaniedbań.
© ℗