Spragnieni feedbacku

opublikowano: 19-09-2018, 22:00

Zmianę kulturową w organizacji firma zaczęła od badania satysfakcji pracowników i prośby o informację, co usprawniliby w codziennej pracy

Zmiana kulturowa jest ważnym elementem transformacji biznesowej w Orange Polska. Strategia firmy na najbliższe lata opiera się na dwóch filarach — z jednej strony na poprawie wyników biznesowych, zwiększeniu efektywności, a z drugiej — na kulturze organizacyjnej.

To, w jakim stopniu pracownicy identyfikują się z celami i wartościami firmy, na ile czują się odpowiedzialni za jej wyniki, ale też jaka jest atmosfera w zespole, czy zaufanie do przełożonych — to wszystko przekłada się na funkcjonowanie firmy na rynku i na doświadczenia klientów w kontakcie z nią.

Początkiem rozmowy o zmianie kulturowej w Orange było badanie satysfakcji wśród pracowników, które pozwoliło ocenić m.in. styl zarządzania, atmosferę, poczucie odpowiedzialności czy komunikację wizji firmy i jej zrozumienie przez załogę. Jednym z najważniejszych wniosków z badania okazała się potrzeba szczerej informacji zwrotnej przekazywanej na różnych poziomach firmy.

Feedback jest najbardziej skutecznym narzędziem zmiany osobistej i biznesowej, prowadzącym do ciągłego usprawniania. Firma zaprosiła do badania Feedback 360 wszystkich pracowników. Wcześniej z tego narzędzia korzystali jedynie menedżerowie. Wypełniając krótką ankietę każdy pracownik mógł przekazać swoim koleżankom i kolegom informację zwrotną dotyczącą ich stylu pracy, a także poprosić o feedback dowolną liczbę współpracowników. Dzięki temu każdy mógł zobaczyć swój styl działania oczami innych, dowiedzieć się, co współpracownicy doceniają, a co może robić lepiej. Wyniki ankiet stały się podstawą do określania celów i planów rozwojowych.

W rozwijaniu umiejętności feedbacku pracowników wspierają „rytuały feedbackowe” m.in. badanie Pulsometr dla zespołów. Comiesięczna ankieta daje informację na temat atmosfery w zespole i poczucia osiągania celów. Jest to impuls do rozmów i wprowadzania zmian wpływających na atmosferę, współpracę i efektywność.

Firma zaprosiła wszystkich menedżerów na warsztaty pokazujące rolę feedbacku, wzmacniające umiejętności w tym zakresie i przełamujące bariery. Pracownikom i menedżerom udostępniła webinaria i e-learning. W kampanii komunikacyjnej pod hasłem „Spragnieniu feedbacku” pokazała rolę feedbacku w podnoszeniu efektywności i budowaniu współpracy. Na wewnętrznym portalu społecznościowym pracownicy mogą się dzielić opiniami i dobrymi praktykami.

Przez kilka miesięcy organizacja „żyła feedbackiem”. Prawie 1400 menedżerów (74 proc.) wzięło udział w warsztatach, ponad 1200 osób uczestniczyło w webinariach. Do Feedbacku 360 zaproszono ponad 20 tys pracowników i współpracowników. Obecnie trwają rozmowy rozwojowe. Celem jest zbudowanie kultury otwartości, w której feedback jest stałym elementem employee journey stymulującym zaangażowanie i osiąganie celów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Spragnieni feedbacku