Spragnieni feedbacku

opublikowano: 19-09-2018, 22:00

Zmianę kulturową w organizacji firma zaczęła od badania satysfakcji pracowników i prośby o informację, co usprawniliby w codziennej pracy

Zmiana kulturowa jest ważnym elementem transformacji biznesowej w Orange Polska. Strategia firmy na najbliższe lata opiera się na dwóch filarach — z jednej strony na poprawie wyników biznesowych, zwiększeniu efektywności, a z drugiej — na kulturze organizacyjnej.

To, w jakim stopniu pracownicy identyfikują się z celami i wartościami firmy, na ile czują się odpowiedzialni za jej wyniki, ale też jaka jest atmosfera w zespole, czy zaufanie do przełożonych — to wszystko przekłada się na funkcjonowanie firmy na rynku i na doświadczenia klientów w kontakcie z nią.

Początkiem rozmowy o zmianie kulturowej w Orange było badanie satysfakcji wśród pracowników, które pozwoliło ocenić m.in. styl zarządzania, atmosferę, poczucie odpowiedzialności czy komunikację wizji firmy i jej zrozumienie przez załogę. Jednym z najważniejszych wniosków z badania okazała się potrzeba szczerej informacji zwrotnej przekazywanej na różnych poziomach firmy.

Feedback jest najbardziej skutecznym narzędziem zmiany osobistej i biznesowej, prowadzącym do ciągłego usprawniania. Firma zaprosiła do badania Feedback 360 wszystkich pracowników. Wcześniej z tego narzędzia korzystali jedynie menedżerowie. Wypełniając krótką ankietę każdy pracownik mógł przekazać swoim koleżankom i kolegom informację zwrotną dotyczącą ich stylu pracy, a także poprosić o feedback dowolną liczbę współpracowników. Dzięki temu każdy mógł zobaczyć swój styl działania oczami innych, dowiedzieć się, co współpracownicy doceniają, a co może robić lepiej. Wyniki ankiet stały się podstawą do określania celów i planów rozwojowych.

W rozwijaniu umiejętności feedbacku pracowników wspierają „rytuały feedbackowe” m.in. badanie Pulsometr dla zespołów. Comiesięczna ankieta daje informację na temat atmosfery w zespole i poczucia osiągania celów. Jest to impuls do rozmów i wprowadzania zmian wpływających na atmosferę, współpracę i efektywność.

Firma zaprosiła wszystkich menedżerów na warsztaty pokazujące rolę feedbacku, wzmacniające umiejętności w tym zakresie i przełamujące bariery. Pracownikom i menedżerom udostępniła webinaria i e-learning. W kampanii komunikacyjnej pod hasłem „Spragnieniu feedbacku” pokazała rolę feedbacku w podnoszeniu efektywności i budowaniu współpracy. Na wewnętrznym portalu społecznościowym pracownicy mogą się dzielić opiniami i dobrymi praktykami.

Przez kilka miesięcy organizacja „żyła feedbackiem”. Prawie 1400 menedżerów (74 proc.) wzięło udział w warsztatach, ponad 1200 osób uczestniczyło w webinariach. Do Feedbacku 360 zaproszono ponad 20 tys pracowników i współpracowników. Obecnie trwają rozmowy rozwojowe. Celem jest zbudowanie kultury otwartości, w której feedback jest stałym elementem employee journey stymulującym zaangażowanie i osiąganie celów.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane