Innowacje napędzają rozwój usług HR

Piotr Adamczyk, dyrektor działu IT, Work Service
opublikowano: 03-09-2018, 22:00

Nowe technologie w coraz większym stopniu nie tylko wkraczają w świat HR-u, ale wyznaczają w nim kierunki dalszego rozwoju.

Jednym z flagowych przykładów, w ostatnich latach, było unowocześnienie procesów rekrutacyjnych, które przeniosły z się ogłoszeń publikowanych na łamach gazet do portali internetowych. Dziś jesteśmy świadkami kolejnej zmiany, a więc przejścia tych procesów do aplikacji mobilnych. Work Service takie rozwiązanie wdrożył w ubiegłym roku. Dzięki niemu osoby pracujące za naszym pośrednictwem mogą nie tylko aplikować na pożądane stanowiska, ale także, z poziomu smartfona, mają wgląd do informacji o przelewach i wynagrodzeniach, mogą też uzyskać odpowiednie dokumenty, np. paski płacowe czy potwierdzenie objęcia ubezpieczeniem RMUA. Po roku od wdrożenia z tego rozwiązania korzysta już ponad 2300 osób.

Jednak to dopiero początek. Jesteśmy świadomi wyzwań, jakie stawia również przed usługami HR, wejście w warunki gospodarki 4.0. Sztuczna inteligencja i umiejętne wykorzystanie algorytmów będzie przekładać się na usprawnianie pracy ludzkiej, dzięki czemu wzrośnie wydajność przedsiębiorstw. Dlatego właśnie obecnie wdrażamy do naszej organizacji robota, który wykonuje m.in. przegląd i analizę CV. Po dokonaniu wstępnej selekcji nasz algorytm oznacza CV odpowiednimi tagami. Dzięki temu, w sposób zautomatyzowany, powstaje rekomendacja ofert dla kandydatów, a także usprawniana jest praca rekruterów, którzy otrzymują dopasowane aplikacje do aktualnie poszukiwanych stanowisk. Jak duża jest to zmiana? Obecnie średni czas na analizę jednego CV przez konsultanta wynosi 15 minut. W tym samym czasie sztuczna inteligencja jest w stanie przeanalizować ok. 10 tysięcy CV. Przy tak szybkim tempie często pojawiają się pytania o skuteczność takiego działania. Przygotowana przez nas sztuczna inteligencja przypisuje prawidłowo kandydata do oferty pracy na poziomie 82 proc., a do tego cały czas się uczy. Z każdą przeanalizowaną aplikacją poznaje nowe konteksty, aktualizuje grupowanie słów w np. kategorie prawa jazdy, rodzaje programów do pracy biurowej, itd., dzięki czemu doskonali swoje umiejętności.

Warto też wspomnieć, że jesteśmy w trakcie testów wdrożeniowych botów. Będą one obsługiwać rekrutacje telefoniczne i za pośrednictwem Messengera. Są to rozwiązania coraz powszechniej wykorzystywane na rynku m.in. przez firmy z sektora budowlanego czy finansowego.

Mniej widoczne na zewnątrz, ale bardzo ważne w procesach HR, są rozwiązania wdrożone po stronie backoffice. Wdrożyliśmy elektroniczne podpisywanie umów o pracę i zleceń, dzięki czemu robot zastępuje pracę człowieka wykonującego czynności związane z zebraniem danych, wystawieniem dokumentów i obsługą zebrania podpisów od pracowników. Poszliśmy również w kierunku automatyzacji nadzoru nad procesem płatności wynagrodzeń i wystawiania zaświadczeń o pracy. Oznacza to m.in. śledzenie przez odpowiedni algorytm postępu płatności wynagrodzeń pracowniczych oraz automatyczne przygotowanie i wysyłkę zaświadczeń do pracowników pocztą tradycyjną lub elektroniczną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Adamczyk, dyrektor działu IT, Work Service

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Innowacje napędzają rozwój usług HR