Jak wskazują badania, nawet 40 proc. kandydatów wycofuje się z procesu rekrutacji po wizycie na stronie karierowej potencjalnego pracodawcy i zapoznaniu się z zamieszczonym tam ogłoszeniem. Nierzadko jest to pierwszy kontakt kandydata z firmą i niejednokrotnie ostatni. Tymczasem firma Red Sky wpadła na pomysł, by do rekrutacji wykorzystać narzędzie, które nie dość, że zatrzyma kandydata na stronie, to jeszcze wciągnie go w dialog z marką, pobudzi ciekawość.

Wyszliśmy z założenia, że kandydat jest naszym klientem. To osoba, która ma mało czasu, jest rozchwytywana przez rekruterów, posiada duże oczekiwania. Aby poprawić jego doświadczenie podczas procesu rekrutacyjnego, zaimplementowaliśmy technologię wideo na naszej stronie internetowej, co przyniosło niesamowite efekty.
Ale od początku. Wiedząc, że kandydat poświęci informacjom w zakładce karierowej minutę, może dwie, że nie będzie czytał dłuższych treści, bo woli się posługiwać formułą TikToka czy Instagramu, pomyślano w Red Sky, by wyróżnić się na tle podobnych stron WWW i niezbyt ciekawie podanych ogłoszeń. Podkreślić wartość marki, atrakcyjność jej właściciela jako pracodawcy, pokazać, jak ciekawe wyzwania czekają na kandydata, zaprezentować ludzi, z którymi zetknie się on w procesie rekrutacji i zespół, do jakiego trafi. Biorąc pod uwagę, jakich ludzi poszukuje do pracy Red Sky – technologicznych geeków zorientowanych na kulturę pracy w środowisku startupowym, wrażliwych na smaczki technologiczne, a jednocześnie – jak mówią eksperci z firmy – „wyczulonych na generyczne metody rekruterów”, trzeba było wymyślić coś prawdziwie nowatorskiego i nietuzinkowego.
W takim właśnie kontekście powstała pierwsza w Polsce rekrutacja z użyciem widżetu wideo. To rozwiązanie umożliwia użytkownikowi interaktywną wideorozmowę z nadawcą, obejrzenie filmików i wybranie kolejnej ścieżki dialogu, by dowiedzieć się więcej.
Interaktywny widżet nie jest już nowinką, znalazł swoje miejsce w przestrzeni handlowej, e-commerce i SaaS, ale w rekrutacji pojawił się po raz pierwszy.
Rozwiązanie wdrożono na stronie careers.red-sky.com oraz w ogłoszeniach dedykowanych rekrutacjom na potrzeby zespołu MVP.
Kluczowe wskaźniki potwierdziły efektywność implementacji widżetu i realizację założonego celu. Realny efekt? O 100 proc. zwiększył się czas spędzany przez wchodzących na stronę karierową. To z kolei dało ponad 80 godzin oszczędności czasu pracy rekruterów.
Jak to działa? Wtyczka wideo wyświetla się kandydatowi wchodzącemu na stronę karierową Red Sky albo w ogłoszenie dedykowane zespołowi MVP. Po kliknięciu wyświetla się ekran, a na nim nagranie rekrutera. Dalej kandydat może wybrać jedną z trzech ścieżek dialogu. Potem znów może wybrać jedną z trzech ścieżek i kontynuować dialog, oglądać zdjęcia, zadawać pytania… Rekruter nie jest już generykiem, lecz poznanym źródłem informacji.
Natomiast informacje zwrotne, jakie dostaje firma, są bezcenne. Znając wybory kandydata, śledząc ścieżki, którymi podąża, wiedząc, o co pyta, można rozwijać rozmowę w różnych kierunkach i budować coraz efektywniejsze narzędzie.
Jak przekonują w Red Sky, zastosowane narzędzie nie tylko wpisało się płynnie w usprawnienie procesu rekrutacji, ale też dowodzi, że firma znana na rynku z działalności Venture Building ma potrzebę innowacyjności również w obszarze styku z marką i wykorzystuje możliwości jej zaspokajania.
© ℗