Różnorodność — rzeczywistość, która wyłoniła się sama

KATARZYNA SZWEDA z-ca dyrektora departamentu kadr i szkoleń, Totalizator Sportowy
opublikowano: 17-09-2019, 22:00
aktualizacja: 18-09-2019, 11:56

Case study Totalizator Sportowy - z konkursu Siła Przyciągania 2019.

W ciągu ostatnich dwóch lat Totalizator Sportowy przeszedł drogę od firmy, której domeną jest tradycyjny kanał sprzedaży naziemnej po organizację, która weszła w e-commerce i rozszerzyła swoją działalność o nowe linie biznesowe. W efekcie, w ciągu półtora roku zatrudniliśmy ponad 650 nowych pracowników z czego co czwarty zatrudniony jest w obszarze nowych technologii. Zmieniły się też proporcje w strukturze wiekowej naszego zespołu, jak i czasu zatrudnienia. Osoby, które do nas dołączyły pracowały w firmach o różnych kulturach organizacyjnych. Tym samym, w krótkim czasie, zauważalnie zmieniła się rzeczywistość wewnątrz firmy i naturalnie wyłoniła różnorodność. Nasz zespół ma doświadczenie we współpracy międzypokoleniowej i jest w pewnym sensie naturalnie przygotowany na różnorodność. Połączenie pozornie odległych światów mogło wydawać się trudne, jednak bardzo szybko okazało się, że nie ma reguły, według której to młodzi ludzie wnoszą innowacyjne spojrzenie — często robią to osoby, które swoje doświadczenie zawodowe budowały przez lata w wielu organizacjach.

KATARZYNA SZWEDA z-ca dyrektora departamentu kadr i szkoleń, Totalizator Sportowy
Fot. ARC

— Uważam tworzenie zespołów wielogeneracyjnych za bardzo dobry pomysł. Różnorodność postrzegania problemów i różnorodność podejścia do zadań wynikające z doświadczenia oraz metodologii nauczania. Wzbogacenie rutyny świeżością pomysłów — mówi Wiesław, 53 lata.

Najważniejsze jest osiąganie synergii poprzez świadome korzystanie z odmiennych doświadczeń i punktów widzenia. Wyzwaniem jest otwartość i nieuleganie stereotypom przypisywanym kolejnym generacjom. Pamiętajmy, że jest to interpretacja zmian w otaczającym nas świecie polegająca na pewnej kategoryzacji. Data urodzenia nie determinuje przejawiania wszystkich cech przypisywanych danej generacji. Obserwujemy naszych pracowników i nie są żadną regułą kalki typu: najmłodsi pracownicy cechują się nielojalnością w stosunku do pracodawcy a przedstawiciele pokolenia X to gwarancja rzetelnej i efektywnej pracy. Przeważająca większość osób, bez względu na wiek, na spotkaniach rekrutacyjnych mówi, że odpowiedziała na naszą ofertę pracy ponieważ, Totalizator Sportowy kojarzy im się ze stabilnością zatrudnienia — jeśli chodzi o ten aspekt pokolenia są zgodne.

— Z mojej perspektywy praca w zróżnicowanym zespole jest cennym doświadczeniem. Myślę, że taki model był, jest i będzie się sprawdzał. Od starszych osób można się dużo nauczyć. Można różnie spojrzeć na pewne sprawy, z różnych perspektyw i wypracować wspólne optymalne rozwiązanie — Kasia, 30 lat.

Różnorodny zespół to różne oczekiwania. Przygotowując strategię employer brandingową na 2020 zapytaliśmy naszych pracowników o ich potrzeby, o opinie dotąd oferowanych benefitów oraz o ocenę jako pracodawcy. W odpowiedzi na nie, chcemy stworzyć miejsce pracy, gdzie różnorodność doświadczeń i kompetencji jest podstawą do osiągnięcia sukcesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KATARZYNA SZWEDA z-ca dyrektora departamentu kadr i szkoleń, Totalizator Sportowy

Polecane