Międzypokoleniowe wyzwanie dla biznesu

opublikowano: 26-06-2019, 22:00

Kiedy trzy lata temu po raz pierwszy ogłosiliśmy konkurs Siła Przyciągania, obco brzmiące sformułowanie „employer branding” wielu przedsiębiorcom wydawało się odległe i abstrakcyjne.

Ot, kolejne modne hasło, o którym za kilka lat nikt nie będzie pamiętał. Przecież ja i mój dział HR dobrze wiemy, jak rekrutować pracowników, po co mi te programy i dodatkowe zespoły odpowiedzialne za ten obszar — mógł pomyśleć niejeden biznesmen.

Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu"
Zobacz więcej

Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu"

Jestem pewien, że po tych kilku latach takich menedżerów już jest niewielu, a jeśli są i wciąż nie doceniają wagi employer brandingu, to niebawem już ich nie będzie, bo po prostu nie będą mieli czym zarządzać. O tym, jak ogromny obecnie jest problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika i jakie znaczenie ma pracownik dla przyszłości firmy, nie trzeba już przecież nikogo przekonywać. Dlatego dumny jestem, że „Puls Biznesu” w znacznym stopniu przyczynił się do uświadomienia przedsiębiorcom roli employer brandingu. Świadczy o tym liczba podmiotów zgłaszających się do konkursu.

Nasz konkurs składa się z kilku stałych kategorii, ale co roku, wychodząc naprzeciw trendom, dołączamy też nowe obszary, bardziej aktualne. Rok temu np. wręczaliśmy nagrody także tym firmom, które znalazły najlepszy sposób na przyciągnięcie pracowników z zagranicy. W tej edycji jednym z przewodnich wątków będzie kwestia różnorodności wiekowej pracowników. Szczególnie chcemy podkreślić kwestię tzw. pracowników 50+. Czasy, kiedy do hal produkcyjnych, sklepów, biur, warsztatów masowo napływali pracownicy ze Wschodu, powoli się kończą. Wielu z nich szuka teraz swojego miejsca dalej, za naszą zachodnią granicą. Tymczasem pod nosem mamy wiele osób w sile wieku, które szukają zatrudnienia, chętnie zdobędą nowe kwalifikacje, ale też przekażą swoje doświadczenie młodszym kolegom czy koleżankom, a sami też potrafią uczyć się od młodszych.

Firmy, które potrafią tworzyć międzypokoleniowe zespoły, będą mile widziane w naszym konkursie, podobnie zresztą jak każda inna instytucja, która odrobiła lekcje, ma świadomość znaczenia employer brandingu i z sukcesem stosuje go w praktyce.

Wraz z Orange Polska, LOTTE Wedel oraz PwC — naszymi partnerami, zapraszam do wzięcia udziału w czwartej edycji konkursu Siła Przyciągania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy