Jaka jest twoja siła przyciągania

KOMENTARZ PARTNERA: JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich w Orange Polska
opublikowano: 22-06-2016, 22:00

Już w 2008 r. w Orange wiedzieliśmy, że tylko skuteczne, zaplanowane i długofalowe inwestowanie w działania employer branding umożliwi nam pozyskiwanie najlepszych kandydatów na rynku bez względu na zmieniające się warunki gospodarcze.

Zmiany technologiczne i rynkowe zachodzą w szybkim tempie. Musimy działać dynamicznie, aby móc skutecznie konkurować i przyciągać najlepszych ekspertów z poszukiwanymi kompetencjami. To stanowi coraz większe wyzwanie. Pracownicy są dużo bardziej mobilni, a nowe pokolenia nie cechuje już taka lojalność i przywiązanie do jednego pracodawcy jak choćby w przypadku generacji X. Firmy tworzą zatem swoją strategię pozyskiwania najlepszych kandydatów oraz składają obietnicę obecnym pracownikom wyrażaną w postaci EVP — Employee Value Proposition.

Czym tak naprawdę jest EVP?

To nic innego jak deklaracja tego, czego pracownicy mogą się spodziewać w firmie. Na jakie wartości, metody i zachowania pracodawca zwraca szczególną uwagę.

Wartości te powinny z jednej strony współgrać z komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną firmy, a z drugiej — mieć potwierdzenie w działaniu organizacji. Codziennie potwierdzamy jakość naszej oferty, konfrontując się z opiniami wyrażanymi m.in. w mediach społecznościowych. Nie zawsze się z nimi zgadzamy, ale zawsze jest to dla nas ważny sygnał.

Skutecznie radzimy sobie z pozyskaniem bardzo dobrych kandydatów, bo liczy się kompleksowa oferta firmy. W Orange codziennie tworzymy przestrzeń, w której pracownicy mogą realizować potrzeby naszych klientów, ale także spełniać swoje ambicje. Zapewniamy także pracownikom możliwość wykorzystania talentów i zainteresowań niezwiązanych z pracą. Nasz program wolontariatu jest jednym z największych w Polsce.

Za nasze działania zostaliśmy nagrodzeni trzema Złotymi Spinaczami w 2014 i 2015 r. oraz nagrodą główną w konkursie EB Kreator w kategorii Najlepsza Kampania Employer Branding 2014 — „Orange to przestrzeń dla wiecznie ciekawych”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA: JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich w Orange Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu