Autentyczność w employer brandingu – czy to już nowy trend?

KOMENTARZ PARTNERA KONKURSU
opublikowano: 2024-02-26 12:59

Za nami ósma edycja konkursu Siła Przyciągania. W tym roku ponad 130 projektów stanęło w szranki w ośmiu kategoriach konkursowych oraz w kategorii specjalnej – Master. Celem projektu jest dostrzeganie tych organizacji i ich praktyk, które dochowują wysokiej staranności w zakresie employer brandingu, dbając o najwyższe standardy w procesie pozyskiwania nowych pracowników, budowania ich zaangażowania i rozwoju.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dlaczego to dziś takie ważne? Nie jest tajemnicą, że zrekrutowanie i utrzymywanie pracowników o pożądanych kompetencjach dla większości organizacji stanowi obecnie wyzwanie. Powodów jest bardzo wiele, począwszy od względów czysto ekonomicznych, przez niesprzyjającą nam demografię, skończywszy na kwestiach związanych z szybko rozwijającymi się technologiami i brakiem podaży wykwalifikowanych kandydatów w obszarach takich jak AI, data science, programowanie. Zmieniła się także relacja kandydatów z marką pracodawcy. Dziś zwłaszcza najmłodsze pokolenie, decydując o wyborze pracodawcy, bierze pod uwagę podobne walory, jakimi kieruje się przy wyborze produktu. Zatem ważne jest dla nich, na ile marka budzi zaufanie, oferuje wartości i środowisko pracy zgodne z osobistymi wartościami kandydata oraz jaką jakość produktu gwarantuje.

Tegoroczna edycja Siły Przyciągania to kolejna bardzo ciekawa i inspirująca przygoda. Moją uwagę przyciągnęły projekty kilku firm, jak choćby kampania Raben adresowana do kierowców, angażująca prezesa firmy i budująca trwałe efekty poprzez docenianie środowiska wykonującego tę trudną pracę. Kolejnym interesującym programem była kampania Jeronimo Martins, w której mobilna aplikacja zapewniła skuteczną, pełną komunikację do 80 tys. pracowników w każdym aspekcie ich funkcjonowania. Trzecią inicjatywą był projekt FM Logistic ukierunkowany na budowanie różnorodnego i włączającego środowiska pracy, w tym dla osób niepełnosprawnych, na skalę i z uważnością, która porusza.

Czy widzimy tu jakiś trend? W moim przekonaniu tak. Rośnie znaczenie takich kwestii jak bycie blisko potrzeb zespołu i autentyczność przekazu – liczą się emocje, jakie ze sobą niesie, prawda, prostota, dopasowanie do kultury organizacji oraz pokazywanie autentycznych pracowników, ekspertów i liderów. Wygrywa naturalność i spójność z rzeczywistością firmy – zgodność tego, co ma wewnętrznie, jaką ma kulturę, wyzwania – z tym, co pokazuje na zewnątrz swoim kandydatom i rynkowi. Dlatego tak przekonująca była kampania firmy Raben. To, co ujmuje w tym projekcie, to rola lidera, który podejmuje wyzwanie pokazujące osobiste zaangażowanie i odpowiedzialność za przyciągnięcie do firmy najlepszych kandydatów. Kampania jest przekonująca na wielu poziomach.

W tym kierunku idą też działania Orange Polska. W kampanii „Przełącz się na przyszłość” pokazujemy naszych ekspertów i liderów w rozmowach o przyszłości technologii. Zależy nam na tym, aby kandydaci czuli, że w naszej organizacji mają szansę na rozwój, zdobywanie nowych kompetencji i pracę w inspirujących zespołach. Pokazujemy prawdziwych kreatorów przyszłości i potencjalnych szefów, z którymi warto pracować, jeśli myśli się o rozwoju w szeroko rozumianych technologiach.

Gratuluję dokonań wszystkim uczestnikom tegorocznej edycji konkursu Siła Przyciągania i zachęcam do nieustawania w działaniach, bo wyzwania, jakie stoją przed organizacjami, związane z dotarciem i utrzymywaniem pracowników z najlepszymi dla naszych firm, kompetencjami będą rosły. Już czekam na kolejną edycję.