Employee experience wymaga czasu, zaangażowania i otwartości na zmiany

KOMENTARZ PARTNERA MERYTORYCZNEGO KONKURSU
opublikowano: 2024-02-26 12:53

O sukcesie wielu tegorocznych zgłoszeń do Siły Przyciągania nie zadecydowały wysokie budżety kampanii, ale ich rzeczywista siła, czyli zaangażowanie ludzi – pracowników, często spoza działów HR. To właśnie ci aktywnie uczestniczący w tworzeniu i realizacji projektów, a także członkowie zarządów, swoim zaangażowaniem podnoszą jakość i znaczenie projektów wewnątrz organizacji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W zgłoszeniach konkursowych zwróciliśmy uwagę na wszechstronne podejście firm do dbania o równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym pracowników. Szczególne uznanie zyskały inicjatywy wykorzystujące nowoczesne technologie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Kluczowe jest zrozumienie i rozwój priorytetowych kompetencji umożliwiających zaplanowanie wartościowej ścieżki rozwoju, niezależnie od branży. Rozwój technologii, w tym narzędzi opartych na AI, nabiera coraz większego znaczenia, także w kontekście ciągłego rozwijania talentów oraz budowania sukcesu organizacji opartego na kapitale ludzkim.

Laureaci w kategorii działań na rzecz różnorodności i integracji (D&I) dowiedli, że holistyczne traktowanie tego zagadnienia wymaga znacznie większego wysiłku niż jednorazowa akcja. Jest to proces łączący strategię HR z biznesową, wymagający stałego angażowania pracowników. Cenione są także inicjatywy o szerszym zasięgu społecznym, które odpowiadając na potrzeby firmy, prowadzą do istotnych zmian także poza nią. Choć pracodawcy podejmują wiele inicjatyw w obszarach budowania kultury organizacyjnej oraz doświadczenia pracowników, brak całościowej strategii często uniemożliwia im pełne odnalezienie się w firmie na różnych etapach życia zawodowego i osobistego. Ważne, żeby pracodawcy rozumieli, że kultura organizacyjna to coś więcej niż zdolność mobilizowania zespołu do wspólnych działań. To zbiór wspólnych wartości i przekonań, które kształtują zachowania, postrzeganie i zrozumienie pracowników.

Obserwując, jak firmy w ostatnich latach rozwijały swoje działy HR, widzimy wzrost kompetencji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i spodziewamy się, że podobny progres zajdzie również w zakresie budowania autentycznych i skutecznych strategii kultury organizacyjnej. Wyzwanie polega na stworzeniu środowiska, w którym pracownicy czują się częścią większej całości i rozumieją misję, wizję oraz cele swojej organizacji. Jesteśmy przekonani, że zgłoszenia w przyszłorocznym konkursie dostarczą inspiracji, które wyznaczą nowe trendy w zakresie kultury organizacyjnej i employee experience. Dzięki ciągłemu dialogowi i wymianie doświadczeń między firmami możliwe będzie wypracowanie modeli, które nie tylko okażą się skuteczne, ale też będą odzwierciedlały wartości i cele każdej organizacji. To podejście pozwoli pracownikom na pełne wykorzystanie swojego potencjału na każdym etapie życia zawodowego, a jednocześnie stworzy przestrzeń do osobistego rozwoju i satysfakcji.

Poprzez budowanie otwartej, inkluzywnej i elastycznej kultury organizacyjnej firmy mogą stworzyć miejsce pracy, w którym każdy czuje się wartościowy oraz ma możliwość wpływania na swoje otoczenie oraz wyniki firmy. Pracodawcy powinni zdać sobie sprawę, że rozwój kultury organizacyjnej i employee experience to proces wymagający czasu, zaangażowania i otwartości na zmiany. Działania te nie mogą być traktowane jako jednorazowy projekt, lecz jako ciągły wysiłek, którego celem jest nie tylko zwiększenie zaangażowania i satysfakcji pracowników, ale również budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej firmy na rynku.