Gra toczy się o motywowanie pracowników

JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska
aktualizacja: 21-11-2017, 10:40

Kometarz partnera konkursu "Siła przyciągania" 2017

Tegoroczne projekty zgłoszone do konkursu „Siła przyciągania” odzwierciedlają sytuację na rynku pracy. Zdecydowanie więcej dotyczyło inicjatyw budujących zaangażowanie i lojalność pracowników, a także programów zarządzania talentami. Widać, że wobec malejącego bezrobocia pozyskanie i utrzymanie wartościowego pracownika staje się dla firm podstawowym wyzwaniem.

Zobacz więcej

JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska Fot. ARC

RODO w HR. Sprawdź jak przygotować swój dział do rewolucyjnych zmian. Warsztat  >>

Kolejnym jest zmniejszające się zaangażowanie pracowników. I nie dotyczy to tylko lojalności w stosunku do pracodawcy, ale także chęci działania i rozwijania się w organizacji. Okazuje się, że podnoszenie wynagrodzenia, rozwijanie wachlarza benefitów może nie być już wystarczające, by zatrzymać osoby, na których nam zależy. To, co dziś liczy się dla pracownika, to bycie częścią społeczności i poczucie, że ma realnywpływ zarówno na sukces firmy, jak i na swoje życie zawodowe.

Zaangażowanie może mieć różne wymiary. W Orange Polska uzyskujemy to m.in. poprzez stwarzanie pracownikom możliwości realizowania w pracy swoich pasji, rozwijania relacji z innymi. Doskonałym przykładem jest wolontariat pracowniczy. Rocznie około 3000 pracowników firmy dzieli się swoim czasem, wiedzą i energią, np. prowadząc lekcje dla dzieci na temat bezpiecznego korzystania z internetu. Wspólne bezinteresowne pomaganie innym to doskonały sposób integracji, ale też źródło ogromnej satysfakcji z zespołowej pracy.

W tegorocznej edycji „Siły przyciągania” wiele firm pokazało ciekawe rozwiązania employer brandingowe, skutecznie wykorzystujące różnorodne narzędzia i kanały komunikacji. Ale największe uznanie wzbudziły te, które były kompleksowe i mocno osadzone w realiach biznesowych firmy. Idealna sytuacja

to taka, w której proponowane działania wynikają z przemyślanej strategii budowania wizerunku pracodawcy, a strategia ta odzwierciedla i wzmacnia realizację celów firmy. Dlatego ważne jest, by osoby odpowiedzialne za employer branding oprócz znajomości narzędzi marketingowych znały także potrzeby biznesowe i wyzwania branży, w której działa firma. Tylko łącząc całą tę wiedzę, będą w stanie tworzyć wyróżniający się, zaskakujący, ale w efekcie spójny sposób komunikacji.

Prognozy z początku tego roku wskazywały, że wykorzystanie najnowszych technologii w HR będzie jedną z ważniejszych tendencji w employer brandingu. Okazuje się jednak, że to wciąż istotna dziedzina do zagospodarowania. Potencjał i potrzeby HR w tym zakresie są duże, ponieważ sytuacja na rynku i nowe, „cyfrowe” pokolenia wkraczające na niego sprawiają, że w swoich działaniach musimy być jeszcze bardziej skuteczni.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Gra toczy się o motywowanie pracowników