Tylko kreatywny HR zdobędzie dobrego pracownika

Jacek Kowalski, członek zarządu Orange Polska ds. zasobów ludzkich
opublikowano: 16-11-2016, 22:00

Na wciąż zmieniającym się rynku pracy rola HR także ewoluuje. I nie chodzi tu tylko o wszechobecne prognozy o nadchodzącym rynku pracownika, ale także o postępującą digitalizację, która stała się już faktem, zmieniające się oczekiwania ze strony młodych generacji pracowników, a nawet (jakkolwiek przekornie to zabrzmi) zmieniającą się modę.

Aby nie pozostać w tyle, ale wyróżnić się na tle innych pracodawców, jako HR musimy wykazywać się nie tylko wiedzą i profesjonalizmem, ale również pomysłowością i odwagą w budowaniu przekazów kierowanych do obecnych i potencjalnych pracowników.

Konkurs „Siła przyciągania” miał być swego rodzaju rynkowym probierzem świadomości tego wyzwania. Skala zaangażowania w konkurs świadczy ewidentnie o tym, że coraz więcej firm widzi potencjał w budowaniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Uzyskanie pozycji pożądanego przez kandydatów pracodawcy to wymierne efekty finansowe, szczególnie dla firm pozyskujących najlepszych ludzi w trudnych rekrutacyjnie obszarach. Potem trzeba umiejętnie wdrożyć nowego pracownika, dbać o niego na wielu płaszczyznach, aby nie spadało jego zaangażowanie, a lojalność rosła. I wreszcie umiejętnie wyłonić, a potem w sposób szczególny zaopiekować się tymi, którzy są najbardziej utalentowani dla organizacji. Większość projektów zgłoszonych do konkursu jest potwierdzeniem dużej świadomości i dojrzałości w tych obszarach.

Kiedy w gronie jurorów zastanawialiśmy się nad tym, co możemy ulepszyć, myśląc o kolejnych edycjach konkursu, padł pomysł, aby rozszerzyć zakres kategorii o specyfikę firm produkcyjnych. W obecnymkształcie nie zawsze ich projekty mogły wpisać się w wymagania konkursowe. A dla nas to ogromny potencjał, uwzględniając ich zlokalizowanie poza dużymi aglomeracjami oraz często bardzo wąską, branżową specjalizację, powiązaną z niepospolitymi zawodami (czasem nowo powstającymi, ale częściej odchodzącymi do lamusa).

W Orange nie ustajemy w staraniach, aby pozostawać atrakcyjnym pracodawcą dla obecnych i potencjalnych pracowników. Chcemy być postrzegani jako przyjazny pracodawca w cyfrowym świecie. W badaniach dostajemy bardzo pozytywny feedback od pracowników. Ale konkurs to dla nas nauka, że nie można ani na jeden dzień zaprzestać działań, bo konkurencja jest ogromna. Potencjał pomysłów, nowoczesnych rozwiązań, wspaniałych inspiracji jest nieskończony. To właśnie pokazali wszyscy uczestnicy, a w szczególności laureaci konkursu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalski, członek zarządu Orange Polska ds. zasobów ludzkich

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Tylko kreatywny HR zdobędzie dobrego pracownika