Tańsze rozmowy przerywane reklamami - prasa

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 2006-12-20 07:24

Wysłuchaj reklamy i zapłać mniej albo wcale nie płać za rozmowę - to nowy pomysł operatorów telefonicznych.

Wysłuchaj reklamy i zapłać mniej albo wcale nie płać za rozmowę - to nowy pomysł operatorów telefonicznych. W Polsce takie usługi zaczynają już świadczyć Tlenofon i Gadu-Gadu, informuje "Rzeczpospolita".

W czasie świąt Bożego Narodzenia użytkownicy komunikatora internetowego Tlenofon będą mogli dzwonić za darmo na wszystkie numery telefoniczne w kraju i za granicą. Wystarczy, że zdecydują się na słuchanie reklam podczas rozmowy telefonicznej - zapowiada właściciel Tlenofonu, spółka 02.pl.

Jeszcze wcześniej, bo na początku grudnia, z podobną inicjatywą wystąpił jego największy rywal, czyli Gadu-Gadu. Firma twierdzi, że 200 tys. użytkowników komunikatora skłonnych jest wysłuchać reklamy w zamian za darmowe połączenia. Na 5 minutach "sponsorowanego" połączenia na telefon stacjonarny oszczędzają 0,49 zł, a na pięciominutowej rozmowie na komórkę prawie 4 zł.

Na razie takiej oferty nie wprowadził w Polsce żaden z dużych graczy na telekomunikacyjnym rynku. - Według naszych analiz taką ofertę można kierować do niszowych grup abonentów. Klienci niechętnie godzą się na słuchanie reklam, twierdzi Jacek Kalinowski, rzecznik grupy TP. (DI, PAP)