Targi Kielce chcą wydać ponad 100 mln zł na rozbudowę

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-11-2005, 10:25

Ponad 100 mln zł planują wydać Targi Kielce na rozbudowę i modernizację swojej bazy. Pieniądze chcą pozyskać z unijnego funduszu "Spójność terytorialna i konkurencyjność regionów" - poinformował dziennikarzy prezes Targów Kielce Tomasz Raczyński.

Ponad 100 mln zł planują wydać Targi Kielce na rozbudowę i modernizację swojej bazy. Pieniądze chcą pozyskać z unijnego funduszu "Spójność terytorialna i konkurencyjność regionów" - poinformował dziennikarzy prezes Targów Kielce Tomasz Raczyński.

Jak podał, złożony w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego projekt rozbudowy kieleckiego ośrodka wystawienniczego zakłada m.in. powstanie 16 tys. metrów kwadratowych dodatkowej powierzchni wystawowej pod dachem, dwóch sal kongresowych mogących pomieścić po tysiąc osób, hotelu trzygwiazdkowego dla 250-300 gości i przystosowanie do celów ekspozycyjnych kilku tysięcy metrów kwadratowych terenu niezabudowanego.

Projekt zakłada realizację tych przedsięwzięć do roku 2012. Niezbędny wkład własny do programu obliczono na blisko 30 mln zł. Właściciele Targów Kielce nie zdecydowali jeszcze, czy zaciągną na ten cel kredyt czy podwyższą kapitał spółki.

Raczyński ujawnił, że jeden z nowocześnie zaprojektowanych pawilonów targowych ma być obiektem wielofunkcyjnym, który w zależności od potrzeb może służyć do celów targowych, wystawowych lub rekreacyjnych.

Przygotowany przez Targi Kielce projekt jest jednym z 15, które Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oceni przed podziałem środków z funduszu "spójność terytorialna i konkurencyjność regionów". Fundusz jest przeznaczony dla podmiotów o znacznym udziale własności Skarbu Państwa lub samorządu terytorialnego.

Targi Kielce - wicelider targów w Polsce; liderem są  Międzynarodowe Targi Poznańskie - dysponują obecnie drugą pod względem wielkości w kraju powierzchnią wystawową. Oferują wystawcom 30 tys. metrów kwadratowych w klimatyzowanych pawilonach wystawowych i ponad dwa razy większą zewnętrzną powierzchnię ekspozycyjną.

Targi Kielce mają około 20 proc. udziału w krajowym rynku targowym. Spółka należy do sześciu udziałowców, spośród których dwaj - Międzynarodowe Targi Poznańskie i miasto Kielce - posiadają niemal 99 proc. udziałów. Ich podział jest prawie równy, jednak uprzywilejowanie MTP w głosach daje temu podmiotowi dwa razy większą siłę na walnym zgromadzeniu.

MTP i gmina Kielce spotkają się 30 listopada w sądzie gospodarczym, który ma rozstrzygnąć spór, czy zysk spółki Targi Kielce za 2004 rok powinien być przeznaczony na dywidendy czy na inwestycje.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane