Targi przegrywają z Internetem

Wieczorek Karol, Zawadzka Renata
opublikowano: 2000-02-01 00:00

Targi przegrywają z Internetem

XV Międzynarodowe Targi Komputer Expo 2000 cieszyły się sporym zainteresowaniem, choć dużych wystawców było zdecydowanie mniej niż w latach ubiegłych. W przypadku branży IT, formuła targów, jako sposobu prezentowania nowości, stopniowo przegrywa konkurencję z Internetem. Nadal jest to jednak jeden z nielicznych pretekstów do bezpośredniego spotkania z tak dużą liczbą potencjalnych kontrahentów. Tegoroczna impreza stała się także okazją do przekazania przez firmę MSD na ręce Jolanty Kwaśniewskiej 10 komputerów Bird PC wraz z zasilaczami firmy Ever dla fundacji Porozumienie bez Barier. Otrzymają je pracownie informatyczne w wiejskich szkołach podstawowych.

WYŚCIGOWY NOVELL: Jednym z najwierniejszych wystawców warszawskich targów Komputer Expo jest Novell. W tym roku stoisko tej firmy, prezentującej się wspólnie z kilkoma partnerami, było jednym z najbardziej żywiołowych. Bez przerwy trwały na nim prezentacje i konkursy dla licznie zgromadzonej publiczności.

TWARZĄ W TWARZ: Obecnie, gdy wszystkie nowości można obejrzeć w Internecie, wstrzymywanie się z premierami nowych produktów do targów nie ma najmniejszego sensu. Dlatego swoją obecność na Komputer Expo traktujemy przede wszystkim jako dobrą okazję do spotkań z naszymi partnerami biznesowymi, których spore grono zjeżdża w tym czasie do Warszawy. Na targach warto się pojawić właśnie z tej okazji — twierdzi Marek Kobiałka, prezes firmy Altkom Matrix.

PEŁNA OFERTA: Na targach prezentujemy całą gamę sprzętu najnowszej generacji, sprowadzonego specjalnie na potrzeby tej imprezy. Skoncentrowaliśmy się na prezentowaniu pełnej oferty mniejszego sprzętu, choć część urządzeń przeznaczona jest do zastosowań profesjonalnych — chwali się Sebastian Hampel, dyrektor generalny firmy Canon Polska.

WYBRALI SPONSORING: Stoisko firmy Karen Notebook było nieproporcjonalnie małe w stosunku do finansowego zaangażowania. Artur Król, kierownik ds. marketingu, postawił bowiem na swoim i jego firma była wyłącznym sponsorem targów. Nieoficjalnie wiadomo, że wydatki na sponsoring można porównać z wykupieniem około 200 mkw. powierzchni targowej. Opłata za metr to ponad 5 tys. zł.

NAJWIĘKSZA EKSPOZYCJA: Firma Xerox Polska, kierowana przez Swapana Chaudhuriego, wykupiła największą powierzchnię na warszawskich targach. Duża przestrzeń potrzebna jest Xeroxowi ze względu na ogromną liczbę pokazywanego sprzętu. Zwiedzający targi mogli zobaczyć bez mała całą ofertę urządzeń do druku.