TDJ staje się wielosektorowy

opublikowano: 14-01-2020, 22:00

Rodzinna firma Domogałów planuje inwestycje w kilku nowych branżach. Pierwszej już dokonała — kupiła specjalizującą się w automatyce spółkę Teamtechnik PT.

Pod koniec zeszłego roku TDJ kupił większościowy pakiet w spółce Teamtechnik Production Technology, która produkuje zautomatyzowane linie montażowe i testowe dla branży samochodowej. W 14-letniej historii wykonała już ponad 400 projektów tego typu, m.in. na potrzeby takich marek jak BMW czy Ferrari.

SUKCESOR:
SUKCESOR:
Tomasz Domogała przejął rodzinną firmę od ojca dekadę temu. Teraz zaczyna ją przekształcać zgodnie z własną koncepcją rozwoju.
Fot. Marek Wiśniewski

Prawie 80 proc. produkcji trafia na eksport, przede wszystkim do odbiorców w Europie, Azji i w obu Amerykach. Mniejszościowymi akcjonariuszami Teamtechnik PT pozostaną: dotychczasowy właściciel, czyli niemiecka grupa Teamtechnik Maschinen und Anlagen oraz Jacek Przysada, prezes Teamtechnik PT i inni członkowie zarządu.

— Sektor automatyzacji jest zbliżony do tego, co robiliśmy dotychczas — mówi Tomasz Domogała, właściciel i przewodniczący rady nadzorczej TDJ.

Śląski holding znany jest przede wszystkim jako główny akcjonariusz grupy Famur, która specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń górniczych.

Sam Tomasz Domogała jest współwłaścicielem dwóch innych giełdowych spółek — PGO oraz Zametu. W 2018 r. TDJ ogłosił strategię na lata 2018-22. Zakłada w niej poszerzenie zakresu działalności, a przejęcie kontroli nad Teamtechnik PT to pierwsza taka inwestycja.

— Ustaliliśmy już z naszym nowym partnerem plany na najbliższe lata. Interesuje nas pozycja lidera w branży electromobility w Europie Środkowo- Wschodniej. Do tej pory rozwijaliśmy się organicznie, teraz planujemy konsolidację rynku automatyzacji — mówi Jacek Przysada. Liczy na finansowy udział TDJ w przejęciach. Tomasz Domogała dodaje, że w branżach, w których TDJ nie jest obecny, będzie zaczynał od zakupu polskich firm.

— Do końca tego roku chcemy zdefiniować potrzeby i wytypować ewentualne przedmioty do przejęcia. Przeanalizowaliśmy ponad 260 branż i wybraliśmy siedem. Poza automatyzacją są to m.in. kosmetyki, opakowania, systemy zabezpieczeń, a nawet żywność i napoje — deklaruje Tomasz Domogała.

Choć wytypowane branże wydają się bardzo odległe od dotychczasowej działalności, tak wcale nie jest.

Biznes Domogałów u zarania istnienia, jeszcze w latach 70. zeszłego wieku, kiedy Jacek Domogała, ojciec Tomasza, dopiero rozkręcał przedsiębiorstwo, polegał na handlu… kwiatami. Potem firma przerzuciła się na produkcję różnego rodzaju żywności, a jeszcze później weszła w segment maszyn górniczych. Zgodnie z nową strategią TDJ grupa ma wykładać na pojedyncze akwizycje do 100 mln EUR.

— To umożliwia wejście w kilka projektów i stworzenie portfela inwestycyjnego. Szukamy pakietów większościowych polskich spółek— mówi Tomasz Domogała.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane