Co to za dostawca IT, który nie zna problemów, wyzwań i priorytetów swojego klienta?
Najpierw diagnoza, potem leczenie – ta reguła znana ze służby zdrowia w całej rozciągłości pasuje też do wdrożeń IT. Szkoda, że dostawcy technologii często ją lekceważą, sprzedając to, co mają w swojej ofercie, a nie to, bez czego ich klienci nie poradzą sobie w dzisiejszych trudnych czasach.

Każde wdrożenie powinna poprzedzać gruntowna analiza potrzeb przedsiębiorstwa. Tyle że integratorzy wolą wcisnąć użytkownikom standardową usługę lub produkt niż zbadać, co tym biznesom naprawdę dolega, a później zastosować kurację.
Analizy zamiast przeczucia
Przypisywanie za każdym razem tych samych środków zaradczych? Takie praktyki nie przejdą w Polcomie, który stara się traktować każdego klienta indywidualnie. Inne nowinki proponuje on firmom usprawniającym np. finanse, produkcję lub HR, a inne tym, które chcą stworzyć wydajne środowisko pracy, również poza biurem.
– Niektórzy wyciągają wnioski na podstawie przeczucia i własnej obserwacji rynku, my skupiamy się na badaniu realnych potrzeb naszych klientów oraz analizie danych – mówi Mariusz Juranek, dyrektor sprzedaży w spółce Polcom.
Ale jak rozmawiać z przedsiębiorstwem, które nie wie, czego chce? Pomocna może być tzw. mądrość tłumu – w tym przypadku zbiorowa opinia grupy firm, np. małych i średnich. Dobrze zderzyć ją ze zdaniem poszczególnych przedsiębiorców.
Sektor MŚP wybiera chmurę
Z sondażu zrealizowanego przez Polcom i Intel wynika, że sektor MŚP stawia przede wszystkim na cloud computing – 36 proc. podmiotów jest już na etapie wdrażania rozwiązań chmurowych. Co trzecia firma deklaruje wysoki poziom zaawansowania w cyfrowej transformacji, a co piąta jest w fazie wprowadzania nowej strategii.
– Chmura obliczeniowa daje dodatkowe zabezpieczenie ciągłości działania systemów informatycznych przedstawicieli MŚP. Inną godną podkreślenia korzyścią z cloud computingu jest możliwość obniżania kosztów – wskazuje Mariusz Juranek.
Wdrożenia chmurowe – podkreśla – są podstawą transformacji cyfrowej, która zapewnia przedsiębiorstwom przetrwanie kryzysu gospodarczego i łagodzenie skutków pandemii, ale też jest sposobem na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.