Tego lata wygrały Itaka i Egipt

MAG
opublikowano: 11-10-2010, 00:00

Cztery biura obsłużyły ponad połowę klientów Wakacje.pl i EasyGo.pl. Egipt i Turcja to nadal hity.

Cztery biura obsłużyły ponad połowę klientów Wakacje.pl i EasyGo.pl. Egipt i Turcja to nadal hity.

Dla biur Selectours i Orbis Travel było to ostatnie lato. Ale niektórzy touroperatorzy będą je dobrze wspominać. Itaka, która w tym roku miała rekordową liczbę 300 tys. klientów, sprzedała od początku czerwca do końca września najwięcej ofert — wynika z raportu portali Wakacje.pl i EasyGo.pl, które należą do Enovatis.

Podobnie było w ubiegłym roku, ale teraz biuro z Opola jeszcze bardziej odskoczyło od rywali.

— Itaka rośnie w siłę dzięki szerokiej i dobrej jakościowo ofercie oraz działaniom marketingowym. Drugie w klasyfikacji biuro Oasis Tours tak mocną pozycję zawdzięcza koncentracji na dwóch wybranych kierunkach, Tunezji i Egipcie — ocenia Michał Pilkiewicz, prezes Enovatisa.

— Sezon Lato 2010 był dla nas bardzo udany. Znacząco zwiększyliśmy sprzedaż, najwyższą dynamikę osiągając w sprzedaży za pośrednictwem największych portali turystycznych. Postawiliśmy na dwa elementy: wysokiej jakości hotele w atrakcyjnych, sprawdzonych miejscach oraz konkurencyjne ceny — przyznaje Grzegorz Karolewski, dyrektor generalny Oasis Tours.

Eksperci Enovatisa uważają, że kolejne biura w zestawieniu, jak Neckermann czy Rainbow Tours, nie poprawiły pozycji, m.in. przez niższą sprzedaż wyjazdów do Grecji i wyjątkowe zdarzenia losowe w marcu i kwietniu. Z kolei Wezyr zawdzięcza dużą sprzedaż dopasowaniu oferty do popytu.

Upadłe Selectours i Orbis Travel nie miały w tym sezonie dużej sprzedaży. Selectours przed rokiem zajmował 4. miejsce, ale w tym roku był poza pierwszą dziesiątką. Orbis w sezonie 2009 był dopiero 7., a w tym roku miał 2 proc. sprzedaży w portalach.

— Rynek nie zna próżni i klienci wrócą do dużych i sprawdzonych biur. Oznacza to, że największym graczom przybędzie w przyszłym roku kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów Za kilka tygodni dowiemy się, kto, z jakim skutkiem i perspektywą na przyszłość zakończył ten sezon. Obawiam się, że przegranych może być więcej. Nadchodzi czas wzmocnienia liderów, przejęć i konsolidacji rynku — przewiduje Michał Pilkiewicz.

Ten rok różnił się od poprzednich także pod względem ofert.

— W wyniku trudnego roku 2009 i katastrof z przełomu marca i kwietnia 2010 na rynek trafiło bardzo mało dobrych jakościowo i przecenionych jednocześnie ofert w cenach 1000-1200 zł — mówi Michał Pilkiewicz.

Tegoroczne wakacje były tańsze od poprzednich o 156 zł. Oferty powyżej 5 tys. zł i w przedziale 4-5 tys. zł straciły po 2 proc. klientów (do odpowiednio 25 i 17 proc.), a po 2 proc. zyskały oferty z grupy cenowej 2-3 tys. zł i najtańsze, poniżej 2 tys. zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy