Tele2 chce 22 mln zł odszkodowania od URTiP

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-06-2005, 15:39

Alternatywny operator stacjonarny Tele2 Polska chce 22 mln zł odszkodowania od Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty za niepodejmowanie działań zmierzających do wyegzekwowania wykonywania przez Telekomunikację Polską (TP) decyzji Urzędu.

Alternatywny operator stacjonarny Tele2 Polska chce 22 mln zł odszkodowania od Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty za niepodejmowanie działań zmierzających do wyegzekwowania wykonywania przez Telekomunikację Polską (TP) decyzji Urzędu.

    Jak poinformował operator w komunikacie, w poniedziałek Tele2 złożyło stosowany wniosek w tej sprawie w sądzie.

    Rzecznik prasowy URTiP Jacek Strzałkowski powiedział PAP, że "Urząd będzie czekał na potwierdzenie z sądu, że taki wniosek wpłynął, oraz na materiały dotyczące sprawy". Dodał, że dopiero wtedy URTiP ma zamiar komentować zaistniałą sytuację.

    Jak informuje operator, powodem złożenia wniosku do sądu jest brak działań ze strony URTiP w sprawie wyegzekwowania wykonania przez TP decyzji o połączeniu sieci Tele2 i TP z 4 listopada 2004 roku, umożliwiającej Tele2 oferowanie usług lokalnych połączeń telefonicznych.

    "Decyzja ta, mimo że była opatrzona klauzulą natychmiastowej wykonalności, nie została przez TP wykonana w całości do dziś" - czytamy w komunikacie.

    "Prezes URTiP z uporem nie wykonuje ciążących na nim ustawowo obowiązków. Ponieważ nasze monity i prośby nie przynoszą żadnego efektu, zdecydowaliśmy się na sięgnięcie po argument finansowy. Zależy nam na jak najszybszym rozwiązaniu problemu, dlatego przed wystąpieniem na drogę sądową zdecydowaliśmy się na podjęcie próby ugodowej" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor generalny Tele2 Polska Piotr Nesterowicz.

    Operator przypomina, że już w grudniu 2004 r. zwrócił się do Urzędu o wszczęcie kontroli wykonywania decyzji i - w przypadku stwierdzenia jej niewykonywania - nałożenia na TP kary pieniężnej.

    Tele2 podkreśla w komunikacie, że - zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego - załatwienie sprawy powinno nastąpić w ciągu maksymalnie 2 miesięcy, a "od grudnia ubiegłego roku do dnia dzisiejszego URTiP nie podjął żadnych ze wskazanych w nim działań".

    Dodatkowo - zaznacza Tele2 - to nie jedyne opóźnienia. Operator w komunikacie wymienia m.in. ciągnące się dwa lata postępowanie w sprawie połączenia z numerami 0-800 i brak ofert ramowych na dzierżawę łączy oraz infrastrukturę, chociaż powinna zostać złożona 1 stycznia 2004 r.

    "Ponadto w ciągu ostatnich kilku miesięcy URTiP podjął szereg decyzji, które skutkują umocnieniem monopolistycznej pozycji TP. Przykładem na takie działanie jest chociażby wprowadzenie zupełnie nierynkowej oferty ramowej uwolnienia lokalnej pętli abonenckiej (uwolnienia dostępu alternatywnemu operatorowi do telefonicznegogniazdka abonenckiego TP - PAP), czy też wyrażenie zgody na wycofanie przez TP z oferty wszystkich podstawowych planów taryfowych (m.in. Planu Standardowego)" - podano w komunikacie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane