Tele2 odwołała się od decyzji prezesa UOKiK

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 21-01-2005, 16:05

Spółka Tele2 odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nakazującej jej zmianę niektórych praktyk, które mogą naruszać interesy konsumentów - poinformował operator w komunikacie przesłanym PAP w piątek.

Spółka Tele2 odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nakazującej jej zmianę niektórych praktyk, które mogą naruszać interesy konsumentów - poinformował operator w komunikacie przesłanym PAP w piątek.

W opinii Tele2 ustalenia zawarte w decyzji prezesa UOKiK są niezgodne ze stanem faktycznym i krzywdzące dla spółki, informuje komunikat.

Według Urzędu, który poinformował o tym w czwartek, podstawą wszczęcia postępowania przeciwko Tele2 były liczne skargi konsumentów, zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa. W toku prowadzonego przez katowicką delegaturę UOKiK postępowania ustalono, że konsumenci, którzy rezygnowali z usług preselekcji świadczonych przez Tele2, nie byli przez operatora informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej SA o tym fakcie - głosi komunikat UOKiK.

W opinii UOKiK, oznaczało to w praktyce, że pomimo odstąpienia od umowy z Tele2 połączenia telefoniczne były nadal wykonywane przez tego operatora.

Jednocześnie UOKiK uznał za niezgodne z prawem pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji. W trakcie prowadzonego przez Urząd postępowania firma wycofała się z tych praktyk.

UOKiK badał ponadto problem ograniczania praw abonentów do odstąpienia od umowy. Jak ustalono, operator nie informuje konsumentów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni (w przypadku gdy umowa została zawarta poza lokalem) lub ustala krótsze niż przewidują to przepisy terminy rezygnacji. Wobec powyższego, operator został w decyzji zobowiązany do rzetelnego informowania konsumentów.

Klienci byli informowani przez Tele2 w formie pisemnej o konieczności powiadomienia TP SA o rezygnacji z preselekcji, odpowiada spółka w swoim piątkowym komunikacie.

"Urząd domagał się jednak, aby ta informacja znalazła się dodatkowo w regulaminie. Odpowiednie zmiany treści regulaminu Tele2 w tym zakresie zostały dokonane już w maju 2004 roku" - wyjaśnia spółka.

Firma wyjaśnia także, że Tele2 nigdy nie stosowało praktyki polegającej na pobieraniu od abonentów opłat za billing w przypadku reklamacji. UOKiK nie ustalił bynajmniej, aby taka praktyka była stosowana, a jedynie zakwestionował brak stosownej informacji w regulaminie, co również zostało przez Tele2 uzupełnione w maju ub.r. - tłumaczy spółka.

Tele2 informowała i informuje klientów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni. Decyzja Prezesa UOKiK dotyczyła kwestii sposobu liczenia biegu terminu do odstąpienia, a nie braku należytej informacji. Począwszy od października ub.r. Tele2 liczy termin odstąpienia od umowy w trybie 10-ciodniowym tak jak sugerował prezes UOKiK, czyli według daty nadania pisma przez klienta, a nie od daty jego otrzymania przez operatora, podaje komunikat spółki.

Tele2 na długo przed wydaniem przez prezesa UOKiK decyzji (w maju i październiku 2004 roku) zastosowała się do większości sugestii Urzędu. W pozostałym zakresie Tele2 niezwłocznie zastosowała się do interpretacji przepisów wskazanej w decyzji, informuje operator.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane