Telekomunikacja wygrała bitwę

KL
31-05-2007, 00:00

Największy polski operator wprowadza taryfę Darmowe Rozmowy. Walczył o nią z regulatorem przez ponad dwa lata.

Największy polski operator wprowadza taryfę Darmowe Rozmowy. Walczył o nią z regulatorem przez ponad dwa lata.

Telekomunikacja Polska (TP) wreszcie się doczekała. Po ponad dwóch latach od złożenia w urzędzie projektu taryfy Darmowe Rozmowy, od 1 czerwca może ją wprowadzić na rynek. Operator liczy, że do końca roku z usługi skorzysta nawet pół miliona osób. Połowę będą stanowili nowi klienci, połowę — korzystający teraz w TP z innych taryf.

W nowym planie Darmowe Rozmowy w cenie abonamentu 109 zł klient otrzymuje pakiet 2 tys. minut miesięcznie do wszystkich krajowych sieci stacjonarnych.

— Można powiedzieć, że jest to oferta nielimitowana, ponieważ nasi klienci z reguły nie wykorzystują więcej niż 800- -900 minut — mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.

Propozycja jest więc skierowana do najaktywniejszych klientów operatora.

Historia tej oferty jest długa i pełna emocji. Po raz pierwszy została złożona w nieistniejącym już Urzędzie Regulacji Telekomunikacji i Poczty w kwietniu 2005 r. Po licznych sprzeciwach, odwołaniach i kolejnych wnioskach w styczniu tego roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował szczegóły taryfy na swojej stronie internetowej. Telekomunikacja złożyła wówczas protest przeciwko takim praktykom urzędu.

— To umożliwiło Tele2 skopiować i wdrożyć nasz plan już w kwietniu. Konkurenci muszą tylko przedstawić UKE swoje oferty, my musimy czekać na akceptację — podkreśla Jacek Kalinowski.

Obecnie podobne taryfy mają w ofercie Tele2 i UPC. Przedstawiciele TP twierdzą jednak, że ich oferta ma przewagę nad konkurencja, m.in. ze względu na niskie ceny połączeń międzynarodowych.

Również wczoraj Orange poinformował o wprowadzeniu od 31 maja oferty szerokopasmowego internetu Orange Free z laptopem za 1 zł („PB” pisał o niej miesiąc temu). We współpracy z Lukas Bankiem klienci Orange mogą dostać laptopa na nieoprocentowane raty. Orange liczy, że może sprzedać do końca roku nawet kilkanaście tysięcy laptopów. Według operatora, szerokopasmowy dostęp do internetu zdobywa coraz większą popularność i stanowi już 9 proc. wszystkich szybkich łączy w Polsce. Według własnych danych Orange jest liderem. Z 200 tys. łączy ma prawie 40 proc. rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Telekomunikacja wygrała bitwę