Telewizje chcą wpuścić konkurenję na rynek

MEW
11-06-2008, 14:43

Nadawcy mają nową propozycję podziału rynku w ramach cyfryzacji telewizji - w pierwszym etapie weszliby nawet trzej nowi gracze.

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) chce z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji (KRRiT) do połowy czerwca wypracować wspólne stanowisko w sprawie naziemnej telewizji cyfrowej.  W środę nadawcy zaprezentowali nowe stanowisko w sprawie podziału rynku. Propozycja zakłada, że operatorem jednego multipleksu będzie TVN, drugiego – Polsat. Na multipleksie Polsatu obecne byłyby też trzy programy TVP, a na multipleksie TVN – TV Puls i TV4. Co ważne, propozycja nadawców zakłada, że na drugim multipleksie znalazłyby się trzy kanały wybrane w otwartym konkursie. „Jedynka” TVP, oraz TVN i Polsat nadawałyby w wysokiej rozdzielczości (HD).

- Ta propozycja to konsensus, zapewniający nową jakość dzięki wysokiej rozdzielczości i otwarcie rynku. Będzie mogło wejść trzech nowych nadawców, tyle samo, co dziś jest na rynku – mówi Tomasz Berezowski z TVN.

Ta propozycja to tylko początek dyskusji.

- Dwa multipleksy zagospodarowane przez obecnych nadawców to optymalny sposób zagospodarowania tego rynku. Ale TVP nie zgodzi się, by komercyjna stacja była pasywnym operatorem multipleksu, na którym mają być obecne programy telewizji publicznej – mówi Marcin Bochenek z Telewizji Polskiej.

- Propozycja wygląda na interesującą, bo zapewnia trzy ogólnopolskie programy dla konkurencji. Poza tym, trudno wyobrazić sobie przeprowadzenie procesu cyfryzacji  konfrontacji z obecnymi już na rynku nadawcami – mówi Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Na spotkaniu z dziennikarzami nie było predstawicieli UKE. Nie wiadomo, jaki jest stosunek teleregulatora do tego pomysłu.

MEW

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Telewizje chcą wpuścić konkurenję na rynek